Alla inlägg under oktober 2010

Av Alexander Sjöstrand - 19 oktober 2010 23:24

Idag på jobbet var det dags att hämta ut mitt nya passerkort. När jag kom till de personerna som fixar dessa gav de mig ett kort där det stod "Jacob Sjöstrand".


Jag skrattade lite lätt och sa till honom att det har blivit fel och jag egentligen heter Alex.
Han insisterade att allt hade gått "enligt planen" och att allt var som det skulle. Jag betonade igen att mitt namn inte Jacob utan Alex. Visst, Jacob är ju mitt andra namn, men det stämmer ju inte.
Sedan sade han att det är inte han som fixar korten utan att korten skickas från annan ort där man får uppgifter från skatteverket och att de hade i registret att jag hette Jacob.


"Men jag heter ju Alex!" Sa jag.
"Nä, det gör du inte..Jacob" sa han.


Så om jag tolkar det rätt har jag alltså haft detta namn i hela mitt liv. Man blir ju trött för mindre.


Så nu har bloggen temporärt ändrat
till just "Jacobs Eskapader" tills jag har hunnit skicka in blanketter där jag önskar namnbyte(helt sant).


Jacob..humf, låter som jag kommer från bibelns tid.


Jacob evangelium 13;2
"O Jacob sade: Jag heter Alex!"

Av Alexander Sjöstrand - 18 oktober 2010 16:36

Att gå till affären och handla mat hungrig har aldrig varit en bra ideé. Redan de gamla grekerna visste bättre. "Handla mätt, annars handlar du en förbannat massa onödigt" lär Grekland lärt ut till sina barn på dagis. Om de nu hade dagis, men de borde de ju ha. Jamenar va annars ska de lämna ungen när de ska jobba. Inte precis man lämna den hemma själv. Iaf, jag handlade hungrig innan och fick så klart dille på en massa grejer man annars inte köper. Fick exempelvis med mig leverpastej hem, som jag aldrig äter eftersom jag inte är så förtjust i det. Men där i affären så var det en självklarhet att den skulle ner i korgen.


Leverpastej är en rätt så äcklig matvara, eller? Vi pressar ner lever på djur tills det blir en pastej, sen säljer vi det dyrt till hungriga handlare!

Finns ju ifs massa varor som man borde uppmärksamma mer. Njurpaj?..Blodpudding?..tomater?.. usch och fy säger jag!


Undrar om grekerna hade leverpastej på sin tid. Vem kommer på det? Säkert någon sjuk jäkel som vill bräcka den vanliga hederliga köttbullen. Där har vi en vara vi borde exportera mer! Där man tar en massa kött och pressar ner till en bulle. Genialt, där snackar vi Nobelpris.

Varför inte ha Nobelpris i mat? Det är ju klart, Nobelpris ska ju gå till någon som har gjort framsteg för mänsligheten etc etc. tror det blir svårt att göra framsteg med mat. Skulle vara köttbullen då, eftersom det lade grunden till IKEA(hur många av oss har INTE ätit köttbullar på ikea? just det). Tänk på det nästa gång du sätter köttbullen i halsen, att det kanske är grunden till din soffa(?).                                                                                                                                                         Svensk stolthet i bullform!

Av Alexander Sjöstrand - 17 oktober 2010 23:40

Jag hade äntligen kommit ifrån bloggen. Men nu ikväll fick jag se en film som gjorde att jag bara måste berätta om min upplevelse för er! När jag kom hem efter mitt kvällspass på jobbet ser jag att flickvännen sitter och tittar på "Titanic". Jag har inte sett denna filmen tidigare men nu fick jag ju tvunget se ungefär ifrån där båten råkar köra på ett stort berg av is.


Jag brukar vara den som drar roliga skämt mitt i sorgliga filmer. Typ i filmen "Bambi" när mamman blir skjuten kan jag exempelvis säga "Ja, jägaren somnar iaf mätt" eller något liknande.


Men i denna film..jag blev helt bestört... alla dog typ. Den ångest och dödspanik de människor måste haft. Alltså jag bölade, fy fan..ska aldrig se den filmen igen.



Men iaf. Nu när filmen är slut ska jag ta upp lite punkter jag har funderat på. Vi ska börja med att ifrågasätta den tant som berättar alltihop. Why slänga stenen i havet! Här har forskarna sparat pengar och ansökt om stipendier för att äntligen kunna hyra en båt och bygga små miniubåtar för att kunna hitta den blå diamanten. När de först misslyckas så söker de hjälp hos tanten i hopp om att hon skall hjälpa till. Nog gör hon det alltid, med att gömma den ännu mer! Hade jag varit en av forskarna och sett när hon kastade i, ja då hade hon fått en utskällning a la malta!


Sen var det ju stort av kaptenen att stanna kvar, hade ju inte jag gjort..

"Va, sjunker vi...då ska jag bara gå och räkna in båtarna... lalala, oj jag måste nog kolla så de verkligen fungerar..hissa ner mig pojkar!"

Sen hade jag ju stuckit det är ju en sak som är säker.


Sen undrar jag om man skulle våga önska låtar av den orkester som spelade medans de sjönk.

"Har ni Jay Sean senaste? Ni vet "Down"? Den passar ju lite mer in i kontexten vi befinner oss i"


Nä tacka vet jag Rambo! Där blir det inget böl minsann. Han löser alla sina uppgifter med pickadoller! Han borde ta mig tusan varit kapten på båten.

"Sjunker vi? Ge mig en granat..någon ska betala för detta"

Sen är skottlossning ända fram tills rambo skjuter hålet blir tätt och hämtar upp alla i vattnet själv.

Filmen heter Rambo 6-Ramtanic, se den.


På tal om något helt annat! Var ute och tog en afterwork öl i onsdags. Då brukar vi väldigt intressanta och givande diskussioner. I onsdags pratade vi om pension. Ahh denna underbara tid då du får betalt för att vara hemma och pilla dig i naveln. Med all rätt för du har ju faktiskt slitit i över 40 år! Men vi kom fram till att det är nog rätt tråkigt vissa dagar och så vill vi inte ha det i slutet av livet. Därför borde alla pensionärer göra det man aldrig vågat. Vi hade planen att flytta ihop igen allihopa och dra till afrika. Där skulle vi leka lekar som "Fånga lejonungen" eller "Hoppa på flodhästen". Visst, man skulle kanske stryka med, men vilket sätt. Sankte Per skulle ju applådera när man kom upp med hissen. Han skulle ju ge en köglid direkt.


 

Oh captain my captain!

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Skapa flashcards