Alla inlägg under januari 2011

Av Alexander Sjöstrand - 13 januari 2011 20:53

Jag gick upp mitt i natten igår för att få skjuts med min far(som skulle till Stockholm) till Skövde. Tuborg fick snällt stiga upp samtidigt. Han lyckades med att vända dygnet. Så för första gången någonsin ville han inte gå ut någon gång under dagen. Fick verkligen dra ut honom. 


Vi har tagit tag i våra liv och inhandlat ett Nintendo Wii! Vi körde Super Mario med 4 spelare. Man kan antingen samarbeta eller förstöra för varandra. Ni kan ju gissa vad jag hade för strategi. Det är rätt kul att bara plocka upp en polare och dräna ner denne i närmaste stup. Under kvällen finns risken att man förlorar en vän eller flera. Men vad gör det när man är först imål!


Jag är verkligen snäll person, men när jag tittar på hockey är det som om jag blir helt personlighetsförändrad. Speciellt när det inte går bra för det lag man hejar på. Spelar dom dåligt och får onödiga mål mot sig vill jag bara ta sönder grejer. Har prövat stressbollar men dom går ju inte sönder hur mycket man än försöker. Dock har jag på senare tid kommit på att man kan kasta Tuborgs leksaker in i en vägg med full kraft. Detta hjälper mig att avreagera mig. Tur att innebandyn börjar snart...


Av Alexander Sjöstrand - 11 januari 2011 16:13

Jag befinner mig där! Inte för att jag är en shopsugen utanför att mina föräldrar bor här. Jag är ju som bekant uppvuxen här. Dock köper jag mina kläder här nere faktiskt. Det kanske inte är märkeskläder eller har den bästa kvaliten men ty det äro det billigaste i detta avlånga land. Sedan finns det faktiskt kläder här som är riktigt snygga. Det här med märkeskläder fattar jag inte riktigt. Har du någon gång varit med om att du blivit nervärderad för dina kläder? Nu när jag tänker efter var det faktiskt en gång som jag och ett gäng killar blev nekad inträde på en klubb i stockholm en gång för en av mina polare hade för fula byxor. Men vi trodde det var därför han var mörkhyad, så han och jag gick in i en gränd och bytte byxor. Vi kom ändå inte in för han hade fortfarande för fula byxor. Man blir förbannad på riktigt..


Min D-uppsats finns nu publicerad på internet. Läste den igår igen och jag får gåshud när jag tänkte tillbaka på arbetet med den. Satt med ångest 24/7 i över 12 veckor. Nästan så man borde införa D-uppsatstvång på alla samhällsförbrytare istället för fängelse. Då skulle återfallsbrottsligheten minska till noll kan jag säga er!


Fasen, måste åka iväg lite. får fortsätta senare....

Av Alexander Sjöstrand - 8 januari 2011 20:34

Kan ju säga direkt att rubriken ljuger. Det finns absolut ingen mening med detta. Vad är grejen med dessa virus? Har de sådan brist på självförtroende att de måste hacka ner på andra varelser som människor och giraffer? Man kan ju verkligen fundera på hur virus tänker. 


Fast jag måste ge dom lite cred för hur dom jobbar. Virus är sluga rackare som smugglar sig in i cellerna genom att muta cellväggen. Väl inne i cellen klär den ut sig till vanliga människor så att de vita blodkroppar inte har en aning om vem som är virus eller inte. Sedan tar viruset en taxi till cellens

huvudkontor och övertalar vice vd att byta ut hans ritningar på nya celler till virusceller. På detta vis bildas det nya virus som kan åstakomma den förkylning jag nu drabbats av.

Vem anställde den chefen i cellen? Tänk att du bygger ditt drömhus vid västkusten. När du står där och har precis börjat bygga din grund kommer det en skum typ i taxi. Den skumma typen skrattar åt din grund och säger att den aldrig kommer att hålla. Sedan drar han fram en annan ritning. Skulle du köpa detta rakt av, skulle inte tro det.


Nog om det! Västtrafik får dagens ris av mig! De kunde kallt bestämma idag att de minsann inte skulle köra någon mer buss när jag skulle hem från jobbet. De skyllde på att det var lite halt ute. Trams! Jag tror ju absolut att de skall ha personalfest ikväll och var tvungen att dra en nödlögn. Jag kan ju inte skryta med att vara världens bästa bilförare, men nog tusan har jag kört på vägar som kan kallas halt!*Mutter* 


Snart börjar innebandyn på jobbet! Har längtat som tusan. Alla på jobbet skall vara med(Eller hur?). inte för att jag är bra på bandy men ska bli roligt att få ta ut sina undertryckta agression på sina kära arbetskamrater. Skall nog dela ut en tackling eller två. Har ringt till sportnytt och erbjudit dom att komma göra ett reportage om våran första träning. Tror de tackade ja, lite svårt att avgöra när de la på innan jag hann tala klart.

  

Inte tusan skulle jag köpa en husgrund av den här killen. Däremot tror jag att han är chef för västtrafik!

Av Alexander Sjöstrand - 5 januari 2011 23:45

Alltför sällan jämför jag mig med stålmannen. Det finns många sidor som vi delar han och jag. Den enda skillnad jag kan se egentligen är att han är mörkhårig och jag blond(samt att han springer runt i trikåer). Dock har vi också svaga sidor. Den största av dessa är glasögonen.


Stålmannen är hur frän som helst. Brudar och katter som han räddar älskar honom och alla killar vill vara honom. Men så fort han blir Clark Kent så är det precis tvärtom. Tjejerna spottar på honom och ingen bryr sig om Nollan Clark. Ungefär såhär tänker jag när jag står kl 05,45 och funderar på om jag skall ha glasögon eller linser under dagen. Tvärtom vad man då kan tro är att det oftast blir glasögonen jag väljer. Detta beror inte på att jag är trött och inte orkar bry mig om mitt utseende, utan helt enkelt för att jag vill vara seriös i mitt jobb. 


Hur då tänker du, jo:

  • Killar med glasögon framstår oftast som väldigt smarta. Man skulle kunna hitta på vad som helst, bara man låter seriös. 
  • Sätter man glasögonen på nästippen ökar smarthetsutseendet med över 300%
  • Folk tycker om smarta människor.
  • Mina glasögon gör mig smart.

Detta är nog anledningen till att Stålmannen har glasögon. Han vill bli tagen mer seriös.


För längesedan ville jag operera mina ögon för att slippa glasögon(Sant!). Dock fick jag inte genomföra operationen eftersom jag hade alldeles för stora pupiller:( Normalpupill är ca 6-7 mm, jag hade 13. Det kom in 4 olika läkare och studera mig när jag undersöktes. Då fick jag några droppar i ögonen som gjorde att pupillerna utvidgades till max.


Jag tog detta rätt så hårt eftersom jag ville bli av med mina glasögon. Det som man kan skratta åt idag är att jag efter undersökningen gick och besökte mcdonalds. När jag beställer ser jag att kassörskan ger mig en märklig blick. Ung och dum som jag var, trodde jag hon flörtade med mig och jag gav en likadan blick tillbaka. När jag sedan sitter och glufsar på min Big Mac kommer det en väktare och frågar rakt ut vad jag tagit. 

"En Big Mac" sa jag förvånat. Vakten tyckte inte det var roligt och påpekade att han minsann kunde se på mina ögon att jag tog något. 


Efter mycket om och men fick jag lämna Nordstan i Gbg utan vakteskort och tog tåget hem. Eftersom jag var ca 18 år när detta hände var detta som ett litet trauma för mig, kommer aldrig glömma väktarens röst. Ett tips till dig är att om du gör en ögonundersökning, skall du ta med dig solglasögon. Detta tips kanske Stålmannen också kan ta efter.

Av Alexander Sjöstrand - 4 januari 2011 22:08

Har du skänkt din gula lök i kylen en tanke idag? Då är det på tiden du gör det! Står och lagar mat nu och blir chockad när mina grönsaker berättar att många av dom är mobbade av oss människor. Jag kan nog säga att mest nerstämd var nog syltlöken. Ingen visste riktigt när man skulle äta honom och det fanns egentligen inte någon som tyckte om honom. Isbergssalladen var också en hånad själ i grönsaksskolan. Han berättade att de flesta människor stör sig på hans namn och undrar varför han kallas isbergssallad. Han började gråta öppet när han försökte förklara att det var vad hans föräldrar(Mamma sallad och pappa Isberg) hade döpt honom till. Vattenmelonen försökte berätta sin version, men det var ingen som hörde vad han sa eftersom han höll på att drunkna hela tiden i sitt eget vatten.


Den finska grönsaken purjolök hade det tydligen svårt när han flyttade till Sverige. Folk kallade han "yxi-kaxi-löken" när han var liten och han ville inget annat gömma sig i moder jord. De här historierna ger mig rysningar, vart är världen påväg!


Jag försökte trösta grönsakerna medans jag skar upp dom till min matlåda. Jag riktigt såg glädjen o tomaten när jag krossade honom ner i köttfärsen. Potatisarna hoppade högt av glädje när jag berättade att det snart skulle bli potatismos. Men gladast var nog gullöken när han såg att jag började gråta när jag skar upp honom. Han tackade så mycket och hoppade ner i stekpannan.


Snälla. behandla dina varor i kylskåpet med respekt. Många glömmer att de grönsaker som finns där har haft en väldigt svår uppväxt med kemikalier och föräldrar som dragits upp för tidigt. Gör din grönsak en tjänst, ät upp den redan idag.


 

En mobbad lök.




Av Alexander Sjöstrand - 2 januari 2011 11:21

Kommer ni ihåg? Disneyfilmer topp 10? jaja skit samma, här är plats 4.


PLATS 4


Hercules


 
Hercules! En toppenfilm! Den person jag identifierar mig mest med är hästen Pegasus*.

*Då är det ifs ingen person utan ett djur.


Handling: Den grekiska guden Zeus får en son som heter Hercules. När dödsguden Hades får reda på att det enda som står i hans väg för att ta över gudarnas hem olympus är just Hercules blir han illa tvungen att förgöra honom. Men för att kunna förinta hercules måste han först göra honom dödlig, alltså till vanlig människa. Det misslyckas men Hercules blir någonting mittimellan(Typ Batman, dödlig men ändå starkt och tål mycket stryk) aka halvgud. När Hercules växer upp blir han mobbad för han är så stark. Han känner att han inte passar in. Då får han reda på att han egentligen är en gud. Sedan får man följa hercules kamp tillbaka till gudarnas hem. Vi får se en kortväxt get, flygande häst, en brud med världens smalaste höft(typ två cm diameter, skojar inte, helt sick) och en massa annat spännande.


Alx Kommentar: Tecknarstilen är väldigt fin i denna film. Precis som alltid ÄR dom svenska rösterna mycket bättre än de engelska, no matter what du säger. Peter Harrysson är genial i sin dialog. Vore det inte fränt och vara halvgud? Jag hade lätt utnyttjat min kraft till max! Ställt upp i varje OS. Stoppat alla krig i världen. Stoppa produktionen av näspray. Skickat Björn Gustafsson till månen. Obligatoriskt Oboy-drickande för alla... aaa vilken underbar värld.. 


Ps. Bloggen heter numera "Alx eskapader" igen. Jag heter ju faktiskt Alexander. d.s

Av Alexander Sjöstrand - 1 januari 2011 21:15

Nytt år nytt försök med bloggen...eller vad säger ni? 

Har städat hela dagen idag efter tillställningen igår. Mycket fin mat och goda vänner. Roligast med nyår är ju lätt raketer! Finns inget bättre sätt att bränna pengar! Visst finns det risker med raketer, man kan få dom i ögat, träffa rådjur eller tända eld på grannens barn. Men det är spänningen som gör att man köper dom. Jag var igår och köpte raketer i raketaffären. Köpandet av raketer gick till ungefär såhär:

Expediten sa "jag ser ju att du är ute efter det bästa."
"Hur visste du det?" sa jag förvånat.
Han visade mig en låda full med bomber. 
"Den här innehåller 60 raketer som har en.."
"Jag tar den!"

Vid tolvslaget befann alla sig vid campanilen, alltså klocktornet vid högskolan. Pulsen steg när jag och min kompanjon Sune gick ut i snön för att tända på bomberna. Eftersom det var mörkt var det svårt att se stubinen chansade vi hejvilt när vi tände tändstickan. När den äntligen tog eld la vi benen på ryggen och kutade. Några sekunder senare såg vi årets coolaste raketer. Bam 700 kr upp i rök. Älskar nyår.

Sen under natten var det som vanligt nyårsfest som var lika trevligt. vi var i olika lägenheter och man gick runt till lite av varje. Idag upptäckte jag att min favvojacka var borta:( Får väl se om den dyker upp. Ikväll ska filmen antikrister gå på tv, det skall bli spännande att se den, den ska ju vara läskig säger dom.

Kände mig manlig igår förresten kom jag på nu. Körde ut en helt främmande kille från festen som ingen kände, han betedde sig allmänt konstigt och alla undrade vem han var. Jag tog till min djupaste röst och sa att han skulle lämna festen.Han ville imnte och dessutom bad han om hushållspapper. Då sköt jag och mina polare en nyårsraket på honom, han steg till väders och sprängdes i olika fina färger.

Nä det gjorde han inte, han lämnade snällt festen. Men jag kände mig manlig iaf. 2011 börjar bra. God fortsättning på er alla.


   Såhär såg killen ut när han sprängdes. Nu behöver han inget hushållspapper!

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards