Alla inlägg under juli 2011

Av Alexander Sjöstrand - 6 juli 2011 11:36

Efter flera månaders velande fram och tillbaka togs äntligen beslutet. Total klippning av håret skulle ske. Men orosmomenten var och är fortfarande många. Kommer håret växa ut igen? Är jag dömd till att vara skallig? Kommer folk fortfarande vara vän med mig trots att mitt yviga hår är borta?


Christers hundtrimmer gjorde processen kort och efter ca 7 minuter var håret borta. Har inte varit skallig sedan lumpen och genast slog det mig hur spetsigt huvud jag har. Fast då slog det mig att det kanske bara är en fördel när jag nu skall simma på Söndag.


Snart har jag semester! Den inleds med några dagars camping med killpolarna. Vi skall belägra oss runt skogarna runt Värmland. Sedan är restern av semestern helt oplanerad, vad som helst får hända. Jag tackar ja till allt eftersom jag är ledig! Tänkte kanske ta och klara alla mina tv-spel som jag inte lyckats att varva än. Att ha ett tv-spel som man inte klarat är som att ha en riktigt bra bok och inte läsa ut den. Sen funderar jag ju på att lära mig ett instrument fortfarande vilket gör att jag grämmer mig lite att jag inte gjorde det när jag var mindre. Men sen kommer jag fram till att det är faktiskt inte mitt fel. När man gick i lågstadiet så var man ju sugen på att lära sig piano eller trummor. Men musikläraren lekte nazist och startade ett tvångsprogram med blockflöjt. 

"Man måste lära sig blockflöjt först. Det är grunden."

...Va?

Jag tror inte att Mozart eller Vivaldi precis fick höra samma sak.

Mozarts Mamma:" Lille Mozart är helt fantastiskt bra på piano. Han skapar egna låtar!"

Mozart Pappa:"Ja! Synd bara att han måste slösa ett år på blockflöjt först..."

Garanterat därför Mozart fick en deprission och dog. Nu skall jag ju inte kasta all sten i glashuset här för jag la ett år på blockflöjten, sedan fortsatte jag långt in på högstadiet med altblockflöjt. Man kan säga att jag var bäst på flöjt. Sedan sa polarna hur fjollig jag var så jag fick sluta. Flöjtläraren blev helt förkrossad, men jag ville ju inte vara fjollig längre. 


Nu några bilder från snaggningen!


 

Innan vi hade börjat. Snart skulle mitt yviga hår till sista anstalten...golvet!







Efter! Observera mitt nyvunna självförtroende.    


Ledig idag så städa och springa står på programmet!

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards