Alla inlägg under september 2011

Av Alexander Sjöstrand - 22 september 2011 21:46

Har precis avslutat mina nattpass för den här gången. Har haft lagom mycket att göra på jobbet. Har haft lite roliga diskussioner dessa nätter, dels om facebook. Jag kom på att det är det första jag kollar när jag vaknar och det sista jag kollar innan jag går och lägger mig. På facebook står det även vilka av dina vänner som fyller år. Då hör det till den sociala världen att man säger grattis till denna person. Den som får mest grattis vinner( ja, det finns numera Vm i grattishälsningar, googla får du se). Här har jag kommit på att fylla år är en stor myt. Jag tycker numera inte att man skall gratulera någon som fyller år.


I min värld så skall man fira bravader som är värda att firas. Säg att du på vägen hem från jobbet ser en blind pojke som håller på att bli attackerad av en rabiessmittad rådjur. Hoppar du då in i fighten och räddar den blinda pojken är det värt att fira dig för du har gjort något utöver det vanliga. Men att fylla år..du uträttar ju ingenting. Den enda som du har klarat är att hålla dig vid liv ytterliggare ett år av ditt miserabla liv och för detta så får du presenter? Är det någon som skall firas är det ju dina föräldrar som tog tag i saken för 28 år sen och kramades väldigt länge så att du kunde hoppa ut nio månader senare. Jag tycker snarare att när någon fyller år så skall man ge den en klapp på axeln och säga "Hälsa päronen".


När jag ändå tar upp detta, namnsdagar?!? Vad tusan är det. Vi döper en dag i ditt namn, så grattis till dig?!? Nej säger jag och skall numera endast hylla dom människor som utför hjältedåd som jag just beskrev.


Idag kom mitt efterlängtade kaffepaket med massa godsaker man kan göra fantastiska kaffedrycker på. Jag har även köpt en instruktionsbok om hur man gör fina caffe latte mönster. Nu ikväll var polarna här och de fick premiärsmaka av mästerverken. Jag försökte göra en kanin och hjärta. Det blev en boll samt halva Finland. Men träning ger färdighet och det dröjer inte länge förrän jag kan öppna eget cafe! 


imorgon blir det avfärd till Ön Lidingö för att springa runt den i tre mil. Skall bli jobbigt men lite roligt.



Visst skulle du ingripa om du såg ett barn bli attackerad av detta fina ( och galna) lodjur. Då hade du fått ett grattis utav mig!  

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards