Alla inlägg under oktober 2011

Av Alexander Sjöstrand - 5 oktober 2011 14:55

Vi lackar mot jul och det är dags att börja fila på sin önskelista till Tomten! Här är min lista för 2011:



"Kära Tomten

Här kommer min lista för Jul 2011. Jag ber dig att ta den i beakt, nu när du har struntat i mina tidigare listor från åren 1983-2010. 


1, Bostadsrätt

Jag är så förbenat trött på att använda mina händer till saker som maskiner gör så mycket bättre. Jag tänker framförallt på att diska och tvättmaskin. Tänk att ha det i lägenheten. tänk att kunna tvätta kläder naken eller se på sport medans disken går. Så snälla tomten, ge mig en bostadsrätt.


2, En splitterny bil

Jag är inte den som säger nej till en promenad eftersom jag måste gå ofta med Tuborg. Men jag är trött på att inte kunna åka upp på berget och åka skidor eller gå med 25 Kg matkassar 4 Km hem i regn. Jag är inte knusslig, jag behöver ingen Kombi. Men ingen begagnad bil tack.


3, 140 000 000 kr

Att vinna drömvinsten är svårt. Jag har försökt ett bra tag nu utan att lyckas. Du skall inte bara lyckas med att pricka sju siffor rätt utav 36, du måste dessutom ha sådan råtur att du får två rätt på jokern också. Bara detta är ju totalt omöjligt. Folk försöker intyga att pengar är inte allt. Jag hävdar att det är så mycket mer! Jag hade kunnat öppna ett hunddagis eller skapa egen kalsongkollektion. INGET är omöjligt med 140 mille.


4, Egen tv-kanal

Fatta vad bra program det hade gått där eller! Måndagar har vi Simpsonsmaraton och på fredagar sänder vi endast Steven Seagals bästa! Arne Weise hade varit julvärd varje år!



Jag  har sju punkter till på min lista, men vi kanske skall börja såhär Tomten? Du har ju några månader på dig. Jag har ju varit snäll som en oskyldig kattunge hela året. "





Medans du fixar i din verkstad kan du lyssna på denna låt som motivation. Julmusten har ju börjat säljas nu och snart är julschemat lagt på jobbet. Snart går vi in i Sveriges bästa årstid hörni! 

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Skapa flashcards