Alla inlägg under november 2011

Av Alexander Sjöstrand - 19 november 2011 11:52

Förra veckan började Tuborg på sitt nya hunddagis. Han verkar trivas bra där. Syftet med dagiset är att han ska få träffa andra hundar än sig själv. När jag skulle hämta han efter en dag på dagiset så sa dagisägaren att Tuborg var lite tjock.

"Du är tjock!" Tänkte jag i min enfald men innerst inne så visste jag att hon hade rätt.


Jag har under hösten tappat totalt i vad konditionsträning heter och kör snarare konditoriträning. Jag har knappt sprungit någonting efter Lidingöloppet. Kan tänka att det är ungefär som att föda barn. Det gör svinont och direkt efteråt svär man att man aldrig skall göra det igen. Efter drygt 3 månader har man glömt hur ont det gjorde och man funderar på det igen. Eftersom Tuborg fortfarande får samma mängd mat så är det gjort för att gå upp i vikt. Därför tvingade jag ut honom och mig nu på förmiddagen för att ta ett lättare joggingpass. Det blev några vändor runt Bolognesjön. Det var som förväntat jobbigt och vi var lika sega båda två. Dock är Tuborg lite latare än mig eftersom han låtsat bli kissnödig och ställer sig vid vägkanten och lyfter benet. Men väl där så sänker han benet igen och bara står och pustar ut. Han kissar typ en stor gång i början så han behöver inte göra mer gånger på ett tag, ändå låtsas han.


Inatt hade jag svårt att sova och jag gissar på att det beror på att jag vänt dygnet efter alla nätter jag jobbat. Hatar och ligga vaken och väntar på att sova. Tillslut efter många timmar somnar man och drömmer om att man vill sova. Sedan vaknar man på morgonen och är tröttare än dagen innan. Nattskift, you gotta love it!


Har haft ont halsen i flera dagar nu som vägrar gå över. Men ska inte gnälla, kunde varit värre med feber eller brutet ben. På tal om det; när hästar bryter benet så i 9 fall av 10 så avlivar man dom. Antagligen för att det är komplicerat för en häst att ha gips eller något men snacka om att hästar är rädda för sjukvården eller? Hade jag ju varit om jag hade varit häst!

"Hur mår du hästen"

"Nä, jag har lite ont i benet.

"ah, trist. Sök inte för det för då skjuter dom dig"

Fri vård? Inte för hästar iaf.


Inte alla hästar som har sådan tur.  


Är du trött på att denna blogg aldrig uppdateras mer än en gång per halvår? Då ska du ta och skaffa Twitter istället. Det är där saker händer. Skaffa ett Twitterkonto och sök upp Alxeskapader.

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards