Alla inlägg under januari 2012

Av Alexander Sjöstrand - 25 januari 2012 22:07

     


Det var alltså den här texten som gjorde att jag satte kaffet i fel strupe. Efter att ha hostat upp halva lungan sansade jag mig. Aldrig hade väl jag trott att jag har varit såpass snäll att någon skulle uppskatta det. Men efter en blixtanalys av mitt "Criminal mind"-sinne kom jag fram till följande. Rosen var falsk! Jag skall nu berätta varför:


1, Det är mycket sällan patienter vet vad vårdpersonal heter i efternamn eftersom vi oftast bara presenterar oss med förnamn. Alltså är det något som är lurt här!


2, Sjuksyrra är ett ord som inte riktigt används av patienter, men här kan jag ha fel.


3, "och snygg är du också". Där behövs ju ingen djupare analys. Skulle det vara en riktig patient måste denna haft ett IVA-delirium och hallunicationer. Speciellt nu när jag har snaggat håret. Mamma kallar mig skalle-per och det säger allt.


4, signaturen b3r1t kan kopplas till alla datorspel jag har. Detta är bara mina kompisar som vet. 


Men en sak som jag inte listat ut är vem som har gjort det. Alla som jag har misstänkt blånekar. Ärligt talat så kommer jag inte leta heller för jag har fått dagens ros och det kommer inte hända igen så jag tar åt mig ändå:)


Januari är som vi alla vet den jobbigaste månaden på hela året. Detta eftersom man har lagt allt sitt kapital på prylar som man glatt ger bort och det blir ju inte bättre att det sedan är långt till lönen i slutet av månaden. Sedan kan ju inte jag fatta varför vi i landsting skall få lönen två dagar senare än resten av världen. Måste ju vara någon enveten jäkel som vägrar att erkänna att han skrev den 27 istället för den 25 och sedan vägrat att erkänna detta.

Kylskåpet har aldrig varit så tomt som det är nu. 



Av Alexander Sjöstrand - 22 januari 2012 14:46

Jag har precis ansökt att bli testpilot för Pågens nya bröd. Har jag tur och bli utvald och får då äran att betygsätta brödsorter. Eftersom jag står för ca 45% av Svea rikes brödkonsument borde det inte vara mer än rätt att jag blir utvald. 


Vill du också bli testpilot och äta bröd? Gå in här och följ instruktioner!


Jag är medveten om att bloggen på den senaste tiden har varit under all kritik. Skall försöka lugna ert maniska bloggsug någon gång. Men inte idag, sry..

Av Alexander Sjöstrand - 7 januari 2012 17:21

I en galax för mycket länge sedan..


Jag har bytt förnamn och heter numera Berit. Jag jobbar för närvarande som prisjägare och jag utför alla smustiga jobb som jag kommer över. Jag struntar i om jag behöver sno eller döda någon, för jag tänker bara på pengarna. Jag håller på att spara till ett fordon så att jag kan ta mig fram snabbare och det kostar hela 45,000. 


Till min hjälp har jag min kompanjon "soon-to-be flickvän" Mako. Hon är en hejare på att hjälpa till i alla svåra situationer, bara hon får vara med att dela på pengarna. Häromdagen så förstörde vi en hel knarkfabrik, det small som bara den.


Vi är rätt så nya i branchen och vi vet inte riktigt än vad vi kan göra eller vilka vapen vi kan bära. Häromdagen var vi en stor grupp vänner som gjorde ett anfall mot några Jedis som var jobbiga. En av Jedisen hade ett fint svärd på sig och jag tog det. Plötsligt blev alla mina vänner svinförbannade eftersom svärdet hade orange färg och jag minsann inte kunde bära det. Hur skulle jag kunna veta? Alla mina vänner försvann och jag var än en gång ensam. 


 

Såhär ser jag ut. Coolast i staden.


Egentligen heter jag B3r1T, eftersom jag är en Cyborg. Men det får ingen veta, så jag har döpt om mig till Berit. Jag får låtsas äta och gå på toa så ingen skall misstänka att jag är en robot. 


Du får gärna joina mig i min Prisjägarjakt. Just nu är vi ett gäng som kör. Säg till bara så fixar vi resten.

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards