Alla inlägg under mars 2012

Av Alexander Sjöstrand - 14 mars 2012 17:13

Nu skall jag för första gången i denna bloggs historia skriva ett seriöst inlägg. Detta inlägg skriver jag med blandade känslor, lite glädje och lite sorg.


Jag ska först bli poetiskt och säga att jag ser faser i livet som en boks kapitel. Många kapitel är helt ok att läsa. Vissa kapitel tycker man direkt om när man läser dom. Det går väldigt snabbt att läsa så man inte vet vart tiden tog vägen. Andra kapitel kan vara väldigt tråkiga och t.o.m hemska att läsa. Då vill man inget annat hoppa över och börja på en nytt kapitel. Det kapitel jag har "läst" nu de senaste åren har varit väldigt bra kapitel. Det började ungefär för sju år sedan när jag tog mina första steg på garnisonen T2 och sedan dess har jag varit nästan lite kär i Skövde. Dock tar alltid ett kapitel slut någon gång..


Idag kl 14,00 sa jag upp mig från min fasta tjänst på IVA på kärnsjukhuset. Jag och min sambo har bestämt att vi skall flytta ner till Malmö. Jag har de senaste tiden varit i kontakt med MAS och lyckats få en fast tjänst på IVA i Malmö. Som jag skrev tidigare så känner jag glädje över att lyckats få fast tjänst i besparing och anställningsstopp-tider. Det skall bli otroligt kul och stimulerande att se en ny arbetsplats och nya kollegor. Men jag vill poängtera att jag absolut också känner något fantastiskt för min nuvarande arbetsplats på IVA/Kss. Ni är tamefan de bästa kollegor man kan önska och jag har aldrig haft en dag som jag inte har sett fram emot med att jobba med er. Sträck på er, allihopa!



Detta gäller såklart även alla vänner jag har utanför jobbet som bor i Skövde. Men ni kan vara lugna, jag har ju fortfarande massa nötter i Skövde som jag inte vill släppa kontakten med, så er kommer jag att hälsa på. Ni vet vilka ni är;)

Den 11 Juni börjar jag min nya tjänst så det är några månader till som ni får dras med mig.


Skövdekapitlet börjar som sagt ta slut. Men nu börjar Malmös kapitel. Jag tror att det ska bli riktigt roligt och spännande att läsa.


Sitter och tänker på denna låt när jag skriver detta inlägg. Byt bort Hollywod mot Skövde i texten så blir det ungefär som jag känner.                                                                                                             


 



Dags att göra Danma...Skåne farligt! Malmö, here i come! 









Av Alexander Sjöstrand - 2 mars 2012 21:51


Nu är det bara timmar kvar tills färd mot Mora. Har inte hunnit med hälften av saker jag skall göra innan. Därför blir detta ett kort inlägg. Vill man ha sms hur det går för mig skall du göra följande:

Skriv ett sms med följande text:


VASA VL 14515


Skicka till: 72777


Tjänsten kostar 30 kr. Men då får du alla smaskiga detaljer längst med spåret!


Har du gjort det? Bra, då är allt klart:)

Ni får ett längre inlägg när helsiket är över.

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards