Alla inlägg under oktober 2012

Av Alexander Sjöstrand - 25 oktober 2012 16:52

Jag får krypa till korset och delge att jag inte är den mest passionerade personen när det kommer till många saker. Men de finns få guldkorn i mitt liv som jag verkligen lever för. Såklart är det inte tråkiga saker som alla andra har typ "kärlek", "vänskap" eller "sommar". Sådant bös får ni hålla för er själva. Jag brinner minsann för andra saker.


Inget slår en nybryggd kopp kaffe. Att känna de krossade bönornas arom mot sina smaklökar skulle få vilken människa som helst att dricka denna dryck som antagligen indianerna uppfann(måste dom gjort, dom uppfann ju typ allt). Ännu bättre blir det om man kombinerar kaffe med någon annat jag gillar.

Exempelvis sitter jag inte sällan med en rykande kopp framför min käre vän och partner "datorn". Han och jag har minsann levt ihop sedan jag var två. Visst han har ändrat utseende under sin uppväxt, men vem har inte det? Jag kom ihåg när han visade mig sitt första spel. Det var textbaserat utan bilder. Jag kom inte så långt i spelet eftersom jag varken kunde skriva eller förstå engelska, men vilket spel!


På tal om det, så är spel nästa hobby som jag brinner för. Jag skulle kunna hålla ett föredrag här om historien bakom och hur det påverkat mig i livet. Men jag fattar mig kort istället.


Sedan som du säkert känner till är jag en brutal djurvän. Skulle jag vara rik skulle jag starta uppfödning av världens djur bara för att hänga med dom. Klappa en lama och rida på en delfin är något jag brinner för. Anledningen till att jag tar upp detta är följande:


Jag behöver din hjälp! Eller rättare sagt, min mamma behöver din hjälp. Mamma är lika djurkär som jag är, därför vill jag verkligen hjälpa henne. Hon har en katt som heter Freddy. Freddy är just nu med i en tävling i Hallands Nyheter som heter Lussekatten 2012. i mina ögonen heter egentligen tävlingen "Mr universum-för-katter". Fram till den 16 November kan man gå in på deras hemsida och rösta på Freddy. Får Freddy tillräckligt många röster går han vidare till final. 


 

Freddy en vanlig dag på jobbet.


Det jag önskar utav dig, kära läsare och vän, är:


1,Klicka på följande länk:


http://hn.se/nyheter/lussekatt2012/1.1777787-lussekatt-2012/1.1812350-freddy-softar?pageNr=1#placeholder


2, Klickar på knappen "gillar". Detta är Freddys totala röster i tävlingen. Katten som leder har 130 röster. Det skall vi krossa med din hjälp!


 


3, Klart! Jag är det evigt tacksam..för ett dygn. Man kan nämligen rösta varje dag! Så jag vill att du sparar länken och klickar varje dag och röstar. 


Skulle det vara så att Freddy går till final kommer han hålla ett firarparty, det har han personligen lovat. Alla som har lagt en röst får komma. Har man lagt mer än 5 röster ingår kattmat.


Än en gång, tack. Jag och min mamma samt Freddy hoppas på ditt stöd. 




Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards