Alla inlägg under april 2013

Av Alexander Sjöstrand - 14 april 2013 14:11

I fredags var det som sagt returmatch mot vinögde Jan. Förra matchen blev en pinsam förlust med 0-3 i set. Inför matchen hade jag förhoppningar att all min träning skulle ge resultat. Matchen blev en deprimerande repris och Jan vann återigen med 0-3 i set. Om man skall se något positivt i det hela var att det faktiskt var lite mer jämnt i denna match än i förra. Ikväll är det ny match mot en motståndare jag inte mött. Skulle inte tippa på mig, oddset lär vara högt.


************************************************************************

 

Imorgon bär det av till Götteborga. Vi ska ha det så lyxigt att vi skall bo på hotell. Att bo på hotell är typ topp tio av de roligaste man kan göra. Man kan hoppa i sängar utan att städa upp efter sig samt att man får grym frukost. I Göteborg skall jag äntligen få se den största komikern av dom alla nämligen Eddie Izzard. Parlamentet go home, Eddie är äkta humor. Hela våren kommer att gå komedins tecken. Förra veckan var jag och tittade på Kristoffer Appelqvist i Lund. Till min besvikelse nådde han inte upp till den nivån jag hade förväntat mig och jag fick gå hem med en liten uns vemod i bröstet. Detta vemod som jag nu förväntar mig försvinna när jag ser Eddie på scen. Ni som inte sett eller hört beodrar jag er att direkt gå in och "youtuba" honom.

 

************************************************************************

 

Nästa vecka är det Öl och Whiskeymässa här i Malmö. Fatta, en hel lokal med bara ölprovning! Jag har köpt biljett med mina goda vänner från Falkenberg/Halmstad/Göteborg. Jag har aldrig varit på en sådan mässa men jag antar att man får provsmaka och se en massa olika spännande sorter. Vi kommer även ha en liten tillställning hemma hos oss på lördagen. Är du i närheten av malmö är du välkommen förbi öka trevlighetsfaktorn med massor av procent.

 

 

På lördag!

 

 

Av Alexander Sjöstrand - 12 april 2013 13:27

Jag skall börja med ett stort tack till er som deltog i mitt 30-årsfest i Skövde tidigare i Mars. Jag hade brutalt roligt. Jag hoppas att ni hade lika roligt som jag. Det var väldigt roligt att se så många kära ansikten igen, blir alldeles rörd. Jag lovade ju att det skulle publiceras bilder här på bloggen från festen. Jag måste erkänna att jag prioritera inte kameran den kvällen. Ni som har bilder ni vill dela med er av kan ju alltid maila eller lägga upp på Facebook i smyg.


Annars var festen väldigt lyckad, eller det tror jag åtminstone. Tidigt på kvällen så hade folk sparat ihop till en s.k "Tre-stegs-raket". Det innebär tre stycken shot(6 cl) med diverse olika smaker. Dock brukar jag ha svårt för shot i vanliga fall. Snälla som folk(Christer) är köper man istället in shot med tre cl istället. Nackdelen var att de hade av någon anledning döpt om raketen till "fem-stegs-raket". Som namnet förtäljer innebar det också att jag fick fem stycken shot istället för tre. I denna saliga blanding av diverse smaksatta drycker finns det en shot som kallas "Gold Strike". En dryck som är smakar kanel och i drycken finns det små blad av äkta guld(Sant!). Det är denna shot man officiellt skall avsluta raketen med. Jag är inte den som är den utan följde seden.

Ni som har smakat "Gold" vet att den smakar som en blanding av rävgift och kärnavfall. I de här sammanhangen så är det min magsäck som har fullt vetorätt. Den bestämmer vad som skall behållas och kasseras. Man kan säga att magsäcken tryckte på stoppknappen när smaken av kanel nådde tolvfingertarmen. *Artig som jag är bad jag tillresta sällskapet om ursäkt och gick sakta mot toaletten. Där ringde jag ett samtal till Ullrik, en gammal vän från studietiden. Därefter återgick jag och hade roligt resten av kvällen. Jag somnade gott samma kväll hemma i den hyrda lägenheten. 


*Hela denna mening är en lögn. Jag sprang ut på uteplatsen och tilldelades en hink. Dock är samtalet med Ullrik sant, faktiskt ringde jag fem gånger. Sen är det rätt dimmigt tills jag minns att vi satt på ett grillhak. Sen var det Söndag, lite skrämmande med tanke på att festen var på Fredagen.


*************************************************************************

 

Härom veckan hände det. Jag hade min allra första match i sporten Squash. I den serie jag är med i finns det 24 stycken grupper där de som är skickligast är i grupp 1 och de mest inkompetenta är i grupp 24. Min första motståndare hette Jan, han var 61 år och kört buss hela sitt liv. Anledningen till att han var i grupp 24 var att han var vinögd ochg dålig syn. 

 

-Det är här jag hör hemma, skrockade Jan och syftade på grupp 24.

 

I en Squash match kör man först till 11 poäng med poäng på varje boll. Det är bäst av 5 set. När matchen skulle börja kände jag ändå att det fanns lite hopp. Jag kunde ju förhoppningsvis sno några set och vinna med tanke på att jag är rätt bra i sport för övrigt.

 

Efter att Jan utklassat mig i tre raka med 11-3 11-6 och 11-3 så var saken klar. Jan var på riktigt gott humör eftersom detta var han första match på ca en månad han hade vunnit. Detta får mig osökt att tänka på ett citat ur filmen "Hata Göteborg". Jag kände mig som Rogge i detta klipp.



 

Det är inte lätt att komma sist, men någon måste göra det


Ikväll är det returmatch. Jag har i två veckor tränat med mig själv mot en vägg för att förbättra min teknik. Ikväll skall jag få min revansh mot vinögde Jan.

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards