Alla inlägg under juni 2013

Av Alexander Sjöstrand - 3 juni 2013 15:36

Vi som är födda under 1980-talet har haft det rätt så bra. Dom flesta av oss har blivit curlade genom barndomen samt att vi har växt upp under den perioden som tv-spel utvecklats som mest. Vem kommer inte ihåg när man körde Mario för första gången. Eller när man hackade genom isen och undvek isbjörnen i Iceclimber, allt detta på den trogna Nintendo 8-bitar.


1987 kom det ett spel till Nintendo 8-bitar som hette Punch-Out som i grunden är ett boxningsspel. Spelet går ut på att kämpa sig genom olika motståndare tills man kommer till sista bossen som i detta spelet är Mike Tyson. Man möter bland annat motståndare som man skall slå av byxor på samt en full ryss. Som med många andra spel i denna eran var detta spel nästintill perfektion. Grafiken håller naturligtvis inte samma mått som spelen idag, men samtidigt var grafiken inte det viktigaste 1987 utan att spelet skulle vara roligt, vilket det utan tvekan är än idag. 


Som med många andra spel kom jag aldrig fram till slutet, jag brukade komma till någonstans i mitten vilket jag tycker är bra för mig när jag var 4-5 år. roligast tyckte jag var den allra första motståndaren jag mötte. Hans namn var "Glass Joe".


 

Glass Joe var inget vidare på boxning

 


"Glass Joe" var i princip omöjlig att förlora mot. Han slog sällan hårt och man kunde alltid ducka i god tid utan problem. Sedan krävdes det inte många slag för att han skulle gå i golvet.  Innan matchen började så fick man se statistik på varje boxare hur många matcher han hade gjort och hur många personen hade vunnit respektivt förlorat. "Glass Joe" hade 1-99 i statistik, vilket innebar att han hade vunnit en match och förlorat 99 stycken. Brutalt dålig statistik. Vad vill jag då säga med detta?


Igår spelade jag min 20 match i squash. Jag förlorade klart mot en lönnfet gubbe på nytt. Nu hade han isf spelat squash i 35 år, men det svider lite ändå att jag aldrig vunnit något. Man kan alltså säga att jag har 0-20. Detta innebär i statistikens värld att jag är sämre än "Glass Joe", något som  i praktiken är omöjligt att vara...



************************************************************************

 

Nu har jag inofficelt semester. Egentligen börjar den nästa vecka, men eftersom jag inte har några pass denna veckas går jag ut på sommarängarna lite tidigare. Under de tre veckor jag har semester skall jag bland annat hjälpa far med ved, gå på festival i Göteborg med Spooker, vandra mig vilse i Jämtlandsfjällen samt gå på barnkalas. hejdlöst mycket nöje på så få veckor. men först skall jag skrapa en triss för att utöka semesterkassan!

 

Glatt sommarlov på er!

 

 

Hej rikedom!

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards