Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Tjuvar och rymdskepp

Av Alexander Sjöstrand - 13 september 2013 20:33

Hemma hos mina föräldrar finns det två stycken hundar som heter Bissan och Sally. Sally är en yngre schäfer som har sjukt bra luktsinne. Bissan skulle egentligen kunna kallas "Pansarvagnen" för hon är också en schäfer, dock har hon ungefär 230% muskler i sin kropp. För några helger sedan passade mina föräldrar min hund Tuborg. Jag skulle jobba många nätter i rad så det passar honom bättre att få vara hemma hos päronen och umgås med Bissan och Sally istället för att vara hos en sovande husse hela dagarna i ända.


Just denna helgen så härjade det tjuvar i skogarna runt Ullared! Dessa ovärdiga personer gjorde även ett nattligt besök hemma hos mina föräldrar. De hade försökt att bryta sig in hos deras förråd som står utanför deras villa. Dock hade de inte räknat med att Sally hade patrull den natten. Hon går nämligen på nätterna och vaktar grejer. Mitt i natten började hon morra och resa sin ragg. Detta för att meddela sina två vaktkollegor Bissan och Tuborg att något var fel. När min kära Mor märker att Sally meddelar intrång gör enligt rutin att väcka min kära Far. Han går ner till entren där hundarna står redo. Bissan står och bonkar huvudet i dörren, ett tecken på att hon vill ut och jaga. Iskallt säger pappa "Lämna ingen överlevare, ta dom!" och öppnar dörren. Operation "Flygande svalan" hade börjat. Samtliga tre hundar reser sin ragg och springer ut. Bissan först eftersom hon tar smällen. Tuborg sköter skällandet eftersom han låter högst och Sally är spårningsansvarig. Enligt pappa tog tjuvarna till flykt och en stund senare kommer patrullen tillbaka gladare än någonsin. "Flygande svalan" hade lyckats! Jag har funderat på innan denna händelse om inte mamma och pappa skall ha larm hemma. Får nog omvärdera detta...


************************************************************************

 

Igår var jag ute i rymden igen. Med mig hade jag mina vänner Christer och Linus. Vårat skepp döpte jag till Malmö, men tyvärr accepterade inte Ö:et så skeppet hette Malm. Vårt uppdrag var att föra viktig information till vår arme. Tyvärr var vi ständigt jagade av rebellerna. Det gick bra. Alla skötte sina uppgifter. Linus var styrman, Christer var ansvarig för motorrummet och jag sjukstugan. Allt gick strålande tills vi en dag blev upptäckt av ett otroligt stort rebellskepp som anföll oss. Det började bra till Christer bestämde sig för att lämna sin position i motorrummet. Arg som jag blev försökte jag få han att gå tillbaka, eftersom rebellerna just hade skickat en missil in i skeppet och skadat motorn. Den behövde genast en reparation och Christer var ju faktiskt ansvarig. Christer påpekade att det brann inne i rummet och att han inte var brandansvarig. Som tur var hade Linus en speciell skill som gjorde att han kunde släcka bränder bättre än någon av oss. Genast kallade jag han på radion för att få han till maskinrummet. linus svarade inte eftersom han hade tagit en skyttel till rebellskeppet. Han tänkte nämligen byta sida när han insåg att det inte fanns någon chans att vi skulle klara oss. Jag och Christer insåg att vi skulle dö och bestämde oss för att ta oss till cafeterian för att ta en sista öl innan vi skulle sprängas i tusen bitar. Väl i cafeterian möter vi Linus drickandes en flaska. Han blev nämligen skickad tillbaka till vårt skepp av rebellerna. De tackade nej till hans förslag att byta sida. Vi skålade en sista gång innan Malm sprängdes i bitar.


   

Linus fick skrapsår och skulle få hjälp i sjukstugan. Tyvärr brann även den.

 

************************************************************************

12 september kan kvala in att bli en av årets värsta dagar i flera aspekter. Mer om det nästa inlägg!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Skapa flashcards