Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Sommar och Musikhjälp

Av Alexander Sjöstrand - 10 december 2013 12:49

I måndags släpptes biljetterna till den numera återkommande dancefestivalen Summerburst. Festivalen äger rum både i Stockholm och Göteborg. Musiktypen som spelas är som sagt dance och det passar mig som ett smäck. Därför var jag först i kön när biljetterna släpptes. Jag fick tag i biljetter till Göteborg och skall alltså dit nästa år i slutet av Maj. Eftersom jag inte är en festivaltyp i vanliga fall är detta ett bra val av mig eftersom festivalen äger rum mitt i stan i stadsmiljö men övernattning i ett rum med dusch och säng(Läs:Marcus lägenhet). 


När jag köper biljetter till något jag vill gå på så brukar jag samtidigt läsa på om de olika artisterna och de företag som sponsrar festivalen. Ett av företagen som sponsrar är D:FI. De utvecklar hårvårdsprotukter som i vanliga fall är lite dyrare och mer exklusiva. Jag citerar från en intervju med talesperson från D.FI när han fick frågan om varför de sponsrar summerburst.


"– Genom att sponsra musikevenemang i Sverige når vi rakt in i målgruppen, inte bara åldersmässigt utan även livsstilsmässigt. Allt som vi på D:FI gör, är precis som vår målgrupp, utan kompromiss, förförande, provocerande och råbarkat. Våra kunder är intresserade av att sköta sitt hår och även utseende i övrigt."

 

..Sist jag köpte en D.FI produkt var 2006. Det var hårvax av lera. 2007 rakade jag håret. Dock tog jag en dusch senast idag, så lite omvårdnad av kropp sker allt. Enough said.

 


 

 

************************************************************************



Musikhjälpen är igång! Denna underbara tradition får en att varje år fundera om man skall ta semester bara för att lägga sig i soffan en vecka i sträck.

 

Jag hoppas någon för traditionen vidare och ger dom stackars vakterna en gratis glögg!

 

I år är det nya programledare. Detta är något många har stört sig på men jag tycker dock de nya gör ett bra jobb hittills. Något som jag personligen stör mig på är dock att man kan dock inte skänka pengar via SMS längre utan att registrera sig på diktatortjänsten WyWallet. Detta gör att jag tror att summan pengar som kommer samlas inte blir ett nytt rekord. För dig som vill skänka pengar föreslår jag att du gör det via deras hemsida, just för att slippa WyWallet. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards