Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Stålman med glasögon

Av Alexander Sjöstrand - 5 januari 2011 23:45

Alltför sällan jämför jag mig med stålmannen. Det finns många sidor som vi delar han och jag. Den enda skillnad jag kan se egentligen är att han är mörkhårig och jag blond(samt att han springer runt i trikåer). Dock har vi också svaga sidor. Den största av dessa är glasögonen.


Stålmannen är hur frän som helst. Brudar och katter som han räddar älskar honom och alla killar vill vara honom. Men så fort han blir Clark Kent så är det precis tvärtom. Tjejerna spottar på honom och ingen bryr sig om Nollan Clark. Ungefär såhär tänker jag när jag står kl 05,45 och funderar på om jag skall ha glasögon eller linser under dagen. Tvärtom vad man då kan tro är att det oftast blir glasögonen jag väljer. Detta beror inte på att jag är trött och inte orkar bry mig om mitt utseende, utan helt enkelt för att jag vill vara seriös i mitt jobb. 


Hur då tänker du, jo:

  • Killar med glasögon framstår oftast som väldigt smarta. Man skulle kunna hitta på vad som helst, bara man låter seriös. 
  • Sätter man glasögonen på nästippen ökar smarthetsutseendet med över 300%
  • Folk tycker om smarta människor.
  • Mina glasögon gör mig smart.

Detta är nog anledningen till att Stålmannen har glasögon. Han vill bli tagen mer seriös.


För längesedan ville jag operera mina ögon för att slippa glasögon(Sant!). Dock fick jag inte genomföra operationen eftersom jag hade alldeles för stora pupiller:( Normalpupill är ca 6-7 mm, jag hade 13. Det kom in 4 olika läkare och studera mig när jag undersöktes. Då fick jag några droppar i ögonen som gjorde att pupillerna utvidgades till max.


Jag tog detta rätt så hårt eftersom jag ville bli av med mina glasögon. Det som man kan skratta åt idag är att jag efter undersökningen gick och besökte mcdonalds. När jag beställer ser jag att kassörskan ger mig en märklig blick. Ung och dum som jag var, trodde jag hon flörtade med mig och jag gav en likadan blick tillbaka. När jag sedan sitter och glufsar på min Big Mac kommer det en väktare och frågar rakt ut vad jag tagit. 

"En Big Mac" sa jag förvånat. Vakten tyckte inte det var roligt och påpekade att han minsann kunde se på mina ögon att jag tog något. 


Efter mycket om och men fick jag lämna Nordstan i Gbg utan vakteskort och tog tåget hem. Eftersom jag var ca 18 år när detta hände var detta som ett litet trauma för mig, kommer aldrig glömma väktarens röst. Ett tips till dig är att om du gör en ögonundersökning, skall du ta med dig solglasögon. Detta tips kanske Stålmannen också kan ta efter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards