Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Meningen med förkylning

Av Alexander Sjöstrand - 8 januari 2011 20:34

Kan ju säga direkt att rubriken ljuger. Det finns absolut ingen mening med detta. Vad är grejen med dessa virus? Har de sådan brist på självförtroende att de måste hacka ner på andra varelser som människor och giraffer? Man kan ju verkligen fundera på hur virus tänker. 


Fast jag måste ge dom lite cred för hur dom jobbar. Virus är sluga rackare som smugglar sig in i cellerna genom att muta cellväggen. Väl inne i cellen klär den ut sig till vanliga människor så att de vita blodkroppar inte har en aning om vem som är virus eller inte. Sedan tar viruset en taxi till cellens

huvudkontor och övertalar vice vd att byta ut hans ritningar på nya celler till virusceller. På detta vis bildas det nya virus som kan åstakomma den förkylning jag nu drabbats av.

Vem anställde den chefen i cellen? Tänk att du bygger ditt drömhus vid västkusten. När du står där och har precis börjat bygga din grund kommer det en skum typ i taxi. Den skumma typen skrattar åt din grund och säger att den aldrig kommer att hålla. Sedan drar han fram en annan ritning. Skulle du köpa detta rakt av, skulle inte tro det.


Nog om det! Västtrafik får dagens ris av mig! De kunde kallt bestämma idag att de minsann inte skulle köra någon mer buss när jag skulle hem från jobbet. De skyllde på att det var lite halt ute. Trams! Jag tror ju absolut att de skall ha personalfest ikväll och var tvungen att dra en nödlögn. Jag kan ju inte skryta med att vara världens bästa bilförare, men nog tusan har jag kört på vägar som kan kallas halt!*Mutter* 


Snart börjar innebandyn på jobbet! Har längtat som tusan. Alla på jobbet skall vara med(Eller hur?). inte för att jag är bra på bandy men ska bli roligt att få ta ut sina undertryckta agression på sina kära arbetskamrater. Skall nog dela ut en tackling eller två. Har ringt till sportnytt och erbjudit dom att komma göra ett reportage om våran första träning. Tror de tackade ja, lite svårt att avgöra när de la på innan jag hann tala klart.

  

Inte tusan skulle jag köpa en husgrund av den här killen. Däremot tror jag att han är chef för västtrafik!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards