Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

3 dagar and counting!

Av Alexander Sjöstrand - 2 mars 2011 21:00

På Söndag smäller det. En Vasa skall avverkas och det förhoppningsvis på rekordtid! Mitt mål är att just komma i mål. Jag tog fram skidorna i Tisdags och jag lämnade in dom på Team Sportia för att valla dom lite lagom innan loppet. Vallarkillen tog en titt på mina skidor och undrade om jag egentligen har kört någonting på dom i vinter. Jag nekade glatt och sa att det allt var dags att ta min premiärtur på Söndag. Sen mummlade han någonting för sig själv och gick iväg. Jag gissar att han sa lycka till.


Nytt för i år är att jag har en hejarklack med mig. Christer och Linus har, till min stora lycka, valt att hänga med. Under loppen har de lovat mig största stöd samt vätskor av dess olika slag. Jag slipper overallen i år och jag tror att det skall underlätta en hel del.


Om man nu, mot all förmodan, skulle vilja följa mig under loppet går det att få sms till sin mobil där man får uppdateringar hur långt jag har kommit och min beräknade målgångstid. Vill man detta skall man göra följande:


  1. Ta fram din mobil. Gammal som ny fungerar. Dock måste det vara en mobil telefon, alltså en mobiltelefon. Fast telefon är inte mobil, just eftersom den är fast.
  2. Öppna ett nytt sms med din mobiltelefon
  3. skriv i sms: VASA VL 14464
  4. Skicka sms till nr 72777
  5. Nu kan du lugnt slå dig ner i soffan och öppna din dagliga Cola och surpla och njuta av livet medans du får sms hur jag ligger till.

OBS!! Tjänsten kostar 30 kr. Pengarna går direkt till Vasaloppet och absolut ingen välgörenhet(Tyvärr)

 

Jag uppskattar verkligen en hjälpande sms på min långa färd genom skogarna. Skriv vad du vill, håna eller heja. Varje sms gör mig glad. Skicka till 0733-499253.


Lite nostalgi. Här är en länk till förra bloggen jag hade inför min insamling mot Vasaloppet. Läs och njut!

http://alxvasa.blogg.se/


PS: Hitta ett spel också:) Tack JG och Roy DS.

http://www.ducce.se/lake5/


 
 
Ingen bild

urban

3 mars 2011 10:38

Lycka till på Söndag. Vid bra före klarar du 10 timmar om du inte fegar med tempot. Går även bra att följa loppet på Vasaloppets hemsida. Det är gratis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards