Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Avresa!

Av Alexander Sjöstrand - 5 mars 2011 07:58

Dags för avresa! Detta blir det sista jag skriver innan jag åker Vasan. Håll i er, jag tränade igår! Jag skulle köra 5 km tänkte jag, alltså gul bana på berget. Efter ca 45 min tyckte jag verkligen att 5 km kändes långt tills jag insåg att jag inte såg några gula snitslar utan bara gröna. Jag hade alltså vald fel spår och hamnat på milslingan(helt sant). Men det gick faktiskt det med och det kändes helt ok faktiskt. Måste vara endorfinerna i kroppen.


När jag kom till bilen slängde jag av handskarna på biltaket och tog av mig skidorna och slängde in dom i bilen. Sen körde jag hem utan ta in handskarna. Så imorgon måste jag köpa nya handskar:(I bilen hem hörde jag Dannys schlagerlåt "In da club". Fruktansvärt jobbig låt. Visste ni att han sjunger "in da club" 30 ggr i de två första verserna? Hoppas han vinner så hela europa får njuta av Sveriges kulturelit.


Har köpt en "kamelpack"! Det är en ryggsäck som innehåller vatten och ett långt sugrör som man kan ha under loppet. Helt fantastiskt uppfinning. Har dock inte bestämt vad jag skall ha för vätska i. Hjärnan säger ju vatten medans kroppen vill ha öl. Men det blir nog sportdryck av något slag. Alla som jag möter tror inte riktigt på att jag kommer att fixa detta, kan kanske förstå varför men jag kan försäkra er om att det kommer gå som smör...bara tiden inte rinner ut och det fördömda snöret dras framför mig.


Vasaloppet genomförs ju för att hylla Gustav Vasas bragd där han var sugen på att besöka Norge men bara hann till sälen(Vasa körde andra hållet, det är helt sant. Historia är kul!) innan han blev upphunnen av dalakarlarna Kalle och David( eller kanske några helt andra namn). Jag tänker om jag hade varit Vasa hade jag blivit upphunnen 700 meter från Mora så sakta som jag kör. Måste ändå ge lite cred till Vasa som körde med en stav och inga preparerade spår. Måste varit sjukt jobbigt. Han måste svurit lika mycket som jag kommer svära imorgon. Inte fick han någon blåbärssoppa heller.



Hepp, dags att bege sig. Mot Mora och Vasaloppet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards