Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Innebandy och våffeldag coming up!

Av Alexander Sjöstrand - 16 mars 2011 21:35

Redan de gamla grekerna spelade den ädla sporten Innebandy. Enligt sägnen så slog Zeus vad med Hercules att kan kunde slå han i just Innebandy(vilket han senare gjorde) och vips var sporten född*.

Idag var det innebandykväll på jobbet. Vi var en liten men trogen grupp som greppade våra klubbor och jagade boll. I början är det som vanligt mycket skoj och stim, men ju längre in i matchen man kommer desto mer allvar blir det. Klubbor åker in i munnen på folk och slår ut tänder*, bollen flyger in i vissa känsliga områden som mannen har**. Kan glädjande säga att mitt lag vann och vi firade genast den överlägsna vinsten med en pubrunda på stan*. Väl på stan träffade vi det gamla innebandyproffset Martin Dahlin och hans pappa. kvällen avrundades med att de två berättade sina livshistorier för oss framför brasan*.


*= Lögn

**=inte lögn


Nu är det officielt vår i Sverige och det brukar jag fira med att klippa mig till svinkort frisyr. Dock tillåter inte budgeten just nu något dyrt frisyrbesök utan jag får glatt gå med min fårapäls på huvudet. Eftersom jag har arvlag av pappa(Högt hårfäste, skallig) ser mitt hår inte alls snyggt ut utan man kan jämföra det med gamarna i djungelboken(Ni vet de som blir polare med Mowgli ute på åskande fältet. Har ni inte sett djungelnboken får ni skämmas och genast hyra och se den!). Som tur är det inte alls för långt till nästa lön, då blir det nog en klippning iaf.


Den 27 Mars är det Våffeldag i vårt avlånga land och då är det i princip lag på att tvinga i sig våfflor med grädde och mördad sylt. Detta var också de gamle grekerna först med( de gjorde en jäkla massa kreativa saker!*). Om våfflor vore näringsrika skulle jag inte tveka att enbart leva på denna underbara kost.Om jag någonsin får barn(typ år 2067) är våfflor det första jag skall tvinga i dom. Efter det skall jag klä dom i Frölundakläder. 

För att riktigt förberedda mig gick jag till B&Ö för att inhandla mig ett våffeljärn, men ack jag var för tidig, de hade inga.  Måtte de ha till den 27, annars blir det ju typ fängelse för ansvariga. 


På lördag är det fest förresten. Alla får komma. Frisörer får t.o.m VIP-biljett!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards