Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Fallet med den mystiska rosen..

Av Alexander Sjöstrand - 25 januari 2012 22:07

     


Det var alltså den här texten som gjorde att jag satte kaffet i fel strupe. Efter att ha hostat upp halva lungan sansade jag mig. Aldrig hade väl jag trott att jag har varit såpass snäll att någon skulle uppskatta det. Men efter en blixtanalys av mitt "Criminal mind"-sinne kom jag fram till följande. Rosen var falsk! Jag skall nu berätta varför:


1, Det är mycket sällan patienter vet vad vårdpersonal heter i efternamn eftersom vi oftast bara presenterar oss med förnamn. Alltså är det något som är lurt här!


2, Sjuksyrra är ett ord som inte riktigt används av patienter, men här kan jag ha fel.


3, "och snygg är du också". Där behövs ju ingen djupare analys. Skulle det vara en riktig patient måste denna haft ett IVA-delirium och hallunicationer. Speciellt nu när jag har snaggat håret. Mamma kallar mig skalle-per och det säger allt.


4, signaturen b3r1t kan kopplas till alla datorspel jag har. Detta är bara mina kompisar som vet. 


Men en sak som jag inte listat ut är vem som har gjort det. Alla som jag har misstänkt blånekar. Ärligt talat så kommer jag inte leta heller för jag har fått dagens ros och det kommer inte hända igen så jag tar åt mig ändå:)


Januari är som vi alla vet den jobbigaste månaden på hela året. Detta eftersom man har lagt allt sitt kapital på prylar som man glatt ger bort och det blir ju inte bättre att det sedan är långt till lönen i slutet av månaden. Sedan kan ju inte jag fatta varför vi i landsting skall få lönen två dagar senare än resten av världen. Måste ju vara någon enveten jäkel som vägrar att erkänna att han skrev den 27 istället för den 25 och sedan vägrat att erkänna detta.

Kylskåpet har aldrig varit så tomt som det är nu. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards