Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Helg och Bingo!

Av Alexander Sjöstrand - 26 februari 2012 11:47

Sköna Söndag! När jag gick i lågstadiet så gick det ett program på söndagar som hette just sköna söndag. Jag kom ihåg att när jag såg det fick jag en obeskrivlig ångest eftersom efter Söndag kom Måndag. Ångesten berodde på att varje måndag så hade vi pysselstund i skolan. Alx 10 år hatade pyssel. Antagligen för att jag var smart redan då. Jag ansåg att klippa och limma inte var högskoleförbereddande. Kan också varit att jag var fruktansvärt dålig på pyssel. Jag klippte ofta fel för att mina tjocka fingrar aldrig passade i saxen. Saxen var seriöst gjord för 2-åringar. Lärarna vi hade tog pysselstunden helseriöst och var inte sen att trycka ner mig i skorna när jag visade upp mina misslyckade klippförsök. Jäkla pysselstund, har ni barn som inte tycker om pyssel så ska ni berömma dom. De är antagligen framtidens genier.


En vecka kvar till Vasaloppet och jag har så smått börjat förberedda mig. Tog en joggingtur idag med Tuborg. Strålande väder och en massa stavtanter ute. De finns hundratals av dom och de finns verkligen överallt, allt från skogsstigen till betonggården. Stavfabriker har antagligen aldrig gått bättre ekonomiskt än de gör idag. Jag tycker att motionärer kan jämföras med zombies. Dom är sjuka i huvudet och de stönar och stånkar vart de än håller hus. Men om man börjar umgås med dom så blir man biten och kan inte sluta vara en motionär själv. Samt att zobies/motionär kan springa jättesnabbt utan att bli trött. Det enda jag kommer på som skiljer dom åt är att zombies äter hjärnor. Sällan att motionärer gör det. Någon kanske äter pölsa någon gång, men det är inälvor, inte hjärnor. 


Såg på hockey igår med min granne Linus. Han hejar på Hv71 och jag hejar ju som bekant på Frölunda. Det gick bra för mitt lag och mindre bra för hans lag. Under tiden som vi såg på matcherna så tippade jag lite. Det gick bra och jag gick plus. Dock så krånglade svenska spel och vägrade ge mig mina pengar eftersom de vägrade erkänna att Hv71 förlorade. Vän av ordning som jag är kontaktade jag kundservice för att fråga var mina pengar var. När jag kom fram så insåg jag att det inte var den mest sportkunniga person jag pratade med eftersom hon trodde att hockey hade två perioder och att live-spel inte innebar att man tippade just live. Efter lång diskussion lovade hon att ringa upp eftersom hon "skulle kolla systemet" som det så fint hette. Jag antar att hon skulle fråga en kollega. Kort därefter ringde hon upp och erkände att jag hade rätt. Än idag har jag dock inte fått minga pengar. to be continued där alltså.


Eftersom jag är barnlös(läs:fri) så har jag inget vettigt att göra på en ledig söndag. Därför har jag tagit till mig traditionen att spela bingolotto på kvällen. Har t.o.m gått så långt att jag har påstartat en prenumeration på två lotter i veckan. Så nu skall jag på allvar ta upp kampen med Asta 96 år som alltid vinner bilen varenda jäkla vecka och glatt utbrister "oj oj, jag som inte behöver någon bil", tant%¤#&!


Som sagt en vecka kvar till Vasaloppet. Börjar närma sig årets första plåga! 


Antagligen jag efter Bingolotto ikväll. Asta, go home!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards