Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Hockeyfeber och Barnkalas!

Av Alexander Sjöstrand - 13 september 2012 15:13

Gick ju sådär bra med att hålla Bloggen uppdaterad. En stor anledning till att det inte blev så är att Tuborg har opererat sitt knä och mått dåligt efteråt (legat på djursjukhus m.m) Det har tagit mycket tid och ork så att bloggen har halkat efter. Men nu mår han bättre vilket leder till att jag också mår bättre. 


**************************************

Skall på Barnkalas i helgen! Var flera år sedan jag var på barnkalas, men av vad jag minns var det svinkul. Man fick alltid hamburgare eller korv som mat. Inga jobbiga tjejer utan bara grabbar från klassen var med. Som lek tog vi alltid träpinnar och sprang ut i skogen och lekte krig.  Oftast fick den som fyllde år ett tv-spel som alla kunde vara med och pröva.  Efter det så var det dags för fiskdamm med garanterat napp! Oftast var det godispåse man fick, plus att man fick dricka oändligt mycket apelsinsaft. Jag drack så mycket saft att föräldrarna till födelsedagsbarnet undrade om jag hade diabetes.  Ahh, det var tider.

Se till att blanda upp mycket saft Josse, jag kommer direkt efter jobbet!

**************************************

 

Ikväll är det Elitseriepremiär. "Äntligen!" tänker nog alla. För att göra det lättare för er så har jag spikat ihop ett facit till er hur tabellen kommer se ut efter grundserien. Den lyder som följer:

 

1,   Luleå

2,   Skellefteå 

3,   HV71

4,   Färjestad

5,   Linköping

6,   Brynäs

7,   Frölunda(yay, slutspel)

8,   Växjö

--------------

9,   Modo

10, AIK

--------------

11, Rögle

12, Timrå

 

Jag tror (tyvärr) att Luleå tar sitt första SM-guld sedan 1996. I Finalen möter dom Färjestad

Hur kom jag fram till detta. Många dagars analys, se bara på bilden nedan.


 

 

**************************************



Var och såg på VM-kval i fotboll. Sverige mot Kassa stan. Sverige vann på sitt svenska spel, vilket i praktiken går ut på passa lite fel och ge bollen till Zlatan. När Zlatan slutar kommer Sverige inte få spela fotboll mer eftersom han är ungefär 50% av laget.


**************************************

Försov mig igår. Har inte hänt sedan gymnasiet. Lite pinsamt när Teamchefen ringer och undrar vart man är. Mamma insisterade på att köpa mig en väckarklocka eftersom mobiler oftast har för snälla signaler. Mamma har alltid rätt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards