Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

LIVE

Av Alexander Sjöstrand - 14 maj 2013 20:47

Standby beviljad! Det innebär att blogginlägget du läser kommer uppdateras under kvällen. Det enda du behöver göra är att ha uppe bloggen och uppdatera lite då och då!


Så sätt dig riktigt djupt i soffan och njut! Nu inväntar vi att allt skall starta...


************************************************************************


Känner mig som Bjurman, fast utan följare. Det här är min hyllning till honom. Tror inte han tar hyllningen positivt dock.


Inledningen är som vanligt pampig. Vi borde sänt Loreen igen, låten håller fortfarande.


************************************************************************

 

Österrike först ut, en låt som enligt mig, inte gör någon större insats.

 

Ajdå, Estland gjorde bättre insats än förväntat. Kanske blir final ändå:/ Nej min lista har aldrig fel!

 

************************************************************************


Hur kan Slovenien vara så nertippat, grym ju!


Nu tråkkroatien.


************************************************************************

 

Efter Il divos framträdande kommer således Danmark. Helt ok framförande, men jag kan inte hjälpa det. Jag har svårt för den. Kan det vara för att hon är barfota? Ta på dig sockiplast åtminstone!

 

Nu så äntligen Ryssland! En av mina favoriter. Kör bara kööör!

 


************************************************************************

 

Var det bara jag som missade jätten? Vart var han? Faktiskt en bra låt, saknar dock alla enhörningar som hennes musikvideo lovade:( 

 

Bäst hittills är Ryssland. Snart halvvägs hörni!

 

************************************************************************



Fattar inte hur Nederländerna kan vara så högt tippade. Tycker hon är så tråkig. Tydligen är hon känd, jag har ingen aning om vem hon är. Next!


Nu kommer Montenegro! Ingen som tror på denna hiphopduo. Oddset är skyhögt att de går till final och jag har slängt in en femtiolapp. Kööör!



...sakta ser jag min femtiolapp flyga iväg.


************************************************************************

 

Nu kom svärfar ut ur duschen, han har sprungit Blodomloppet. Han är nog inte lika mycket schlagerfan som jag.

 

Kortast klänning-tävlingen vinner vitryssland. Det som göms i snö kommer fram i tö? "Bara ben man ser"

 

************************************************************************



Samtidigt som störst klänning-tävlingen vinns av Moldavien. Fast nu börja den brinna.


Nu spelas låten som kommer vinna hela skiten. IRLAND! Grym!


************************************************************************

 

Cyprus vinner ingen klänning-tävlingen, för hon har ingen på sig. Ok enough of klänning jokes. Men då får de sluta ge mig smashbollar. Trist att hon har hamnat i vassen som Shirley sa för några veckor sedan.

 

Belgien är ett till bidrag som jag har lagt en femtiolapp på att de skall ta sig till final. Igår hade de strul med tekniken som gjorde att de fick sjunga om. Hoppas allt blir bra nu så jag kan få mina pengar.

 

Serbien går också till final, tack vare gräddbakelsekläningarna(sry)

 

************************************************************************


Nu! Du ska ringa på följande länder:


-Ryssland

-Irland

-Belgien

-Montenegro


Do it now!


************************************************************************

 

Spännande, nu väntar pausunderhållning sedan får vi se hur många rätt vi har!

 

************************************************************************


Kleerup har fått rätt mycket skäll för att ha gjort en tråkig pausunderhållning. Jag funderar mest på hur många Kilo mjöl som har behövs för uppträdandet.


************************************************************************

 

Ja, vad säger man, don't quit your dayjob. Sjukt fel jag hade. 6 av 10. Inte godkänt. Dock lite kul med pengar på Belgien. Går jämnt ut med Monenegro:P

 

************************************************************************


Tack för att jag fick vara med er ikväll:) Hoppas ni är nöjda med de som gick vidare.



 
 
Ingen bild

Sanna

14 maj 2013 21:59

Jag sitter också här och känner mig snuvad på jätten. Såg jag inte skogen för trädet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards