Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Euro-förlåt och Gbg-varvet!

Av Alexander Sjöstrand - 22 maj 2013 18:38

Nu när Eurovision har försvunnit från Kärnan av Malmö och dammet har lagt sig är det dags att samla alla intryck. När jag har gjort det kommer det bara upp ett ord, nämligen chock.


Eurovisionfinalen var som väntat en mycket trevlig tillställning med många bra låtar och underhållande mellanakter. Resultatet i sig var för mig väldigt främmande, jag hade analyserat helt åt helskotta fel. Irland, som jag tippade som topp tio, men chans på vinst. Kom totalt sist. Ok, det var kanske ingen vinnarlåt, men så dålig var den absolut inte. När resultatet var klart kände jag som jag skrek chock, men också mot er, skam. Jag, som tidigare hade lagt fram hur jag trodde det skulle sluta, hade totalt vilselett er in på fel väg. Jag har ingen ursäkt eller förklaring. Men jag kommer nu ta ett steg bakåt och låta melodifestivalsnack vila. Iaf till nästa vår..


************************************************************************

 

I lördags var det Göteborgsvarvet, det absolut trevligaste lopp man kan springa på denna sidan jordklotet. 21 Km som springs längst gator och vatten med ivrigt påhejande publik längst hela loppet. Förra året sprang jag på nytt personligt rekord, 1,40,03. I år räknade jag inte med att slå det, eftersom vädret var betydligt varmare är föregående år och att jag helt enkelt har slarvat kopiöst med träningen.

 

Som befarat blev det varmt under loppet, otroligt varmt. Jag fattade det inte då, men det var tydligen såpass varmt att många bröt. förvånansvärt mådde jag prima under hela loppet fram tills sista 3 Km. Då började det kännas i ben och höfter att träningen i år inte varit optimal.

Jag stapplade in i mål på 1,50. Godkänt men svider lite att det inte blev bättre. Inget annat att göra än att anmäla mig direkt till nästa år så fort jag kom hem.


Här är några bilder som inte är så roande.


************************************************************************

 

Min trogna Htc börjar ge upp. Jag får inte längre notifikeringar, utan bara felmeddelande samt att samtalen bryts när den känner för det. Detta brukar innebära att telefonen tycker det är dags att för eutanasi. Smärtsamt böjar även jag inse det. 

 

Jag har börjat att titta lite nya kandidater, dessa är de som slåss om att bli Alx nya mobil:

 

LG Nexus 4


Billig och stabil, men framför allt billig. Klarar det mesta, ok kamera, men framför allt billig.


 

Är LG Nexus 4 Alx nya följeslagare?


HTC ONE

 

Dunderburk som klarar allt, dock kostar det därefter.

 

Samsung Galaxy 4


Även den en dunderburk. Det enda som skiljer är i praktiken märket.

 

Tips om dessa eller andra telefoner välkommnas med varm och öppen famn!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards