Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Spel och det omöjliga har hänt! (igen)

Av Alexander Sjöstrand - 30 augusti 2013 14:31

Sommaren har sprungit iväg och vi börjar tack och lov att närma oss kallare tider. Senaste månaderna har varit fruktansvärda eftersom man inte kunnat gå ut pga värmen. Nu har inte det varit ett större problem för mig eftersom jag har jobbat natt hela sommaren och på så vis sluppit ta del av denna hemskhet.


Sommarens största katastrofen hände faktiskt häromdagen. Då min egen kaffemaskin lämnade in efter en lång och trogen tjänst. När jag var och slängde honom i kontainern på soptippen dök alla minnen upp. Den första koppen, första latten. Minns fortfarande när jag bjöd på första koppen till en polare.

-Gott kaffe, sa han.

-Det var inte min förtjänst, det var kaffemaskinen, sa jag stolt och gav maskinen en klapp på axeln(?).

Även kändiar fick smaka på hans kaffe. Största kändisen var väl Tomas Ravellis son som tog en kopp(Sant!). 

Mitt råd till er är att njuta av varje kopp ni tar av era kaffemaskiner, för en dag är det slut..


************************************************************************


I sommar så antingen alla jag känner gift sig eller blivit gravida. Helt galet, alla bröllopsaffärer måste ökat sin omsättning med 300% samt att sveriges pensionärer kan andas ut nu när nästa generation barn är födda..typ. Det är någonting som drabbat generation 80, nämligen att alla blir vuxna, iaf nästan alla. Krampaktigt kämpar jag mot med hjälp av mina tv och dator-spel. Även mina tidningar från Kalle anka hjälper till en del.  Det verkar fungera bra för jag har inte blivit vuxen än på långa vägar känns det som.


Spelsommaren då, jag skulle kunna dedikera hela min blogg till hur jag upplevt min spelsommar. Jag har både skrattat(Saints Row) och gråtit(Walking dead) till spelens underbara värld. Just nu har jag blivit såld till ett spel som heter "Paper please" där man agerar tullman i ett kommunistiskt land på 80-talet. 


Paper please


Spelet ser väldigt simpelt ut och det är det. Spelets baktanke är att få fram hur du är som person. Är du den snälle som låter flyktingar smita igenom eftersom de antagligen kommer dö om de får nekad inträde, eller är du den patriotiske som följer dina regler till punkt och pricka för att rädda din familj. Rekommenderas varmt.


Ett annat spel jag bara måste rekommendera innan jag lämnar spelsnacket är "Thomas Was alone" som är ett väldigt enkelt pusselspel där man skall styra rektanglar och fyrkanter igenom en pusslad bana. Enkelt spel som har flera djup eftersom varje kub får ett namn och en historia. Spela det!


Thomas was alone

 


************************************************************************


Squashen har gått sådär i sommar. Förlorat varje match..tills igår! Jag vann en match, min andra! Mot en motspelare som är bra dessutom.Matchen var oerhört jämn och det fysiska spelet var minst lika stort som det psykiska. Svordomar utbyttes och gliringarna haglade. Fair play var en myt som vi bara kunde drömma om. 2-2 i set och 10-9 i poäng. Matchboll. BAM! Serveess. Folkets jubel! Motståndaren sa ingenting utan bara gick. Antagligen för att hade fått stryk utav den sämst rankade spelaren i södra Skåne. 


Kan detta vara vändningen? Kan det vara nu jag faktiskt kan börja leva på squash och blir rik? Antagligen inte, men man vet aldrig. Vi har faktiskt returmatch idag redan. Taggad till tusen nu när jag fått smak för att vinna och krossa!


************************************************************************

 

Tanken var att det skulle dyka upp två stycken nya familjemedlemmar i form av katter(Inget annat än djur!) men efter diskussioner fram och tillbaka har familjen Tuborg kommit fram till att vi skjuter på detta till framtiden.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards