Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Operation och abstinens

Av Alexander Sjöstrand - 2 september 2013 18:17

Det är fruktansvärt att vakna varje morgon med dunkande huvudvärk. Allt du ser, ser du dubbelt av och du kan inte riktigt urskilja skillnader på färger. Koffeinbristen har trätt in i det värsta stadiet. Sakta men säkert ökar min tremor när jag inser att det nu inte längre finns något hopp om kaffe inom den närmaste timmarna.  För några dagar sedan tog reservkaffet, som består av snabbkaffe, slut. Tack och lov att jag har ett jobb som bjuder på kaffe. Får bli rätt många koppar när jag travar mig dit senare ikväll. 


För att få mig att tänka på annat har jag lekt kirurg. Inte i verkligeheten utan i fantasins värld, dvs datorvärlden. Efter att ha klätt om till operationskläder fick jag för första gången i mitt liv utföra en hjärntranplantation. En rätt simpelt ingrepp, men det kluriga var att det skulle ske akut i en ambulans. Detta gjorde att alla grejer(inklusive den nya hjärnan) i ambulansen flyger hejvilt eftersom föraren inte följer trafikregler för fem öre. 


 

Patienten mådde väl tills han fick en syrgastub i huvudet pga att ambulansen körde över ett fartgupp. Sedan att jag missade med sågen är en annan historia.

 


Operationen gick ok. Det skedde tyvärr ett misstag när jag tappade den nya hjärnan ut igenom ambulansens bakdörrar. Väl hemma på sjukhuset ville chefen prata med mig. Han var så nöjd att patienten nästan överlevde att han hade ett alldeles speciellt uppdrag till mig. En astronaut ute i rymden hade akut fått ett brustet hjärta pga kärleksbekymmer och krävde akut hjärttransplanation. Lojalt och pliktskyldigt kastade jag mig in i sjukhusets rymdskepp och åkte ut till rymdstationen och satte igång.


Att operera i rymden var sannerligen inte lätt. Alla instrument flyger omkring tyngdlöst förbi ditt huvud. Efter att ha avlägsnat patientens revben och lungor med hjälp av en yxa såg jag det brustna hjärtat. Transplantationen utfördes mindre problemfritt, svårast var att ta tag i den nya hjärtat när det flög omkring i salen.


 

Måste...fånga..hjärtat.. 


Direkt efter att fått ett nytt hjärta vakna patienten upp och tackade mig för att jag hade lyckats bota han brustna hjärta och att han nu kunde fortsätta studera hur jorden ser uppe från rymden. 


Surgeon simulator 2013 heter spelet. Rekommenderas med en kopp kaffe så man är stadig på handen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards