Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Alexander Sjöstrand - 19 augusti 2010 12:43

Än en gång sitter man på tåget. Tåg är ett väldigt bra sätt att resa på, men precis som bilen kan det vara väldigt långtråkigt. Att bygga jänväg måste ju vara något sjukt jobbigt. Tänk er för i tiden när Banverket skulle rekrytera arbetare till att lägga spår och hur deras intervjuer måste gått till.

"Du är en person som inte vill utvecklas i ditt arbete samt icke vara kritiskt tänkande. Dina arbetsuppgifter kommer vara att bära tunga grejer ditt ingen varit förut och skruva ihop dessa.Du vet vad skruv och skruvmejsel är för någonting och hur de används(tillsammans). Vi ser gärna att du vet genvägar mellan olika städer samt vilket håll som är framåt och bakåt. Känner du att det är dig vi beskriver? Sök idag!"

Annat yrke som jag tycker verkar vara otroligt psykologiskt och fysologiskt jobbigt är flyttkarl. Personligen tycker jag att flytta är det absolut tråkigaste man kan göra. Att packa ner all skit man har samlat på sig sen senaste flytten, bråka om vad som skall slängas och inte slängas samt uppleva den förkrossande känslan när man upptäcker att möblerna inte får plats i den nya lägenheten. Dessa män jobbar med detta varje dag plus att de får inte bo där efteråt?!? Respekt...

På tal om jobb så mailade jag Norge häromdagen och frågade om de hade något jobb för en intensivvårdssjuksköterska som mig. Det tog ca 58 minuter så svarade de på mailet och ville boka tid för anställningsintervju. Verkar som de har lite brist på folk därborta till vänster. Så har det ifs jämnt varit för mig när jag söker jobb i vården. Räcker att jag går in till en enhetschef och visar upp mig så erbjuder de mig jobb. Bra att vara kille i vården ibland. Så jag är inte speciellt orolig när jag slutar på jobbet den sista augusti, det brukar lösa sig.

Senare ikväll..topplistan!

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards