Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Mardröm och oändlig öl!

Av Alexander Sjöstrand - 23 augusti 2012 20:43

Jag brukar inte drömma så mkt, iaf inte vad jag kommer ihåg. Men när jag drömmer så blir det oftast rätt tråkiga drömmar.Jag kan t.ex drömma om att jag går och handlar mjölk och sedan vakna, svintråkigt.

Men inatt så drömde jag dessvärre en mardröm. Jag drömde om att jorden skulle gå under av att en stor komet skulle krossa allt som fanns. Jag sa farväl till min familj och berätta hur mycket jag älskade dom. Sedan skulle jag mörda Tuborg med en påk eftersom jag inte ville att han skulle vara med om när jorden gick under. Då ville även min syster och mamma att jag skulle mörda deras hundar när jag ändå var igång.

Jag ställde upp hundarna på led för att slå dom en och en i huvudet. Jag skulle börja med Tuborg men precis när jag skulle slå så avbröt jag, för jag kunde inte mörda min egna hund eller de andra hundarna. Jag satte mig istället ned på marken och samlade hundarna och Tush jämte mig för att tillbringa de sista sekunderna med dom. Sedan såg vi kometen komma och precis när den slår ner vaknar jag kallsvettig och med tårar i ögonen. Sista gången jag äter chorizo innan jag går och lägger mig, Lär era ungar att inte äta innan ni går och lägger er, iaf inte korv.


**************************************

 

I Malmö krockar cyklar med bussarna, inte tvärtom. Only in Skåne.

 

**************************************



Var på Malmöfestivalen nu ikväll och skulle se Icona pop. De hade dessvärre rejäl otur för det började att regna precis när det satte igång. Lojal som jag är satt jag kvar i regnet medans alla andra flydde mot öltältet. Till en början satt jag och var lycklig för ölen fyllde på sig själv. Men sedan blev det bara värre och värre. Jag skojar inte, monsun är i underkant. En pool är fan torrare än det var på festivalen nu ikväll. Jag sprang också till öltältet, men det var så fullt så jag fick inte plats. Icona pop spelade en halvtimme, precis då slutade det regna. Vi åkte hem blöta eftersom paraply endast fungerar om man har det med sig. Ölen hade ändå förvandlats till ett glas med vatten.

 

**************************************

 

Nu blir det filmkväll, för att fira ska vi leka en lek. Här nedan visas tre bilder där jag illustrerar tre st filmer. Gissa vilka och vinn ära för alltid!

 

 

Film 1, rätt så lätt

 

 

Film 2, rätt lätt den med

 

 

Film 3, ok alla var lätta

 

 
 
Ingen bild

Tengvall

23 augusti 2012 21:09

Jag gissar på Hunger Games, The Matrix och Smurfarna. Vann jag? :)

 
Ingen bild

Alx

23 augusti 2012 21:11

tyvärr, ett fel:)

 
Ingen bild

Tengvall

23 augusti 2012 21:19

Attans då... var det Terminator då? Fick lite beslutsångest mellan de där två.

 
Ingen bild

Alx

23 augusti 2012 23:32

Helt rätt:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards