Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Lalala

Av Alexander Sjöstrand - 13 juli 2010 14:42

Har vaknat för en stund sedan efter att ha jobbat två pass i sträck, ett kvälls och ett nattpass. Kan man ju tycka är jobbigt, men eftersom hunden är i Ullared och flickvännen i Skåne var det bara att köra. Blir ju en fet slant extra på lönen mohahaha.


Åskar ute, tycker det är mysigt med åska, men har samtidigt grym respekt för den. Har varit med några gånger när det slagit ner typ nanomillimeter från en. Då är man inte så kaxig längre. Vikingarna(se tidigare inlägg angående historielektion) trodde att det åskade när Tor var ute och körde med getterna. Varför trodde det de. Vad hade han haft för syfte då? Enligt mytologin åkte Tor en sväng när han var förbannad.

"Freja, jag sticker ut en tur med vagnen, förlora på börsen idag och är jäkligt förbannad. "

"Men du var ju ute igår och i förrgår. Kan du inte skaffa dig en ny hobby när du blir sur, typ hjälpa till här hemma. Åska diskar ingen disk!"

"Jag är ju en åskgud för tusan!"

"Och jag är Fruktbarhetens gud, tror du jag vill diska!"

Vilken mansgris Tor var.


Har insett att våtdräkt kan vara en av världens viktigaste uppfinningar. Jag har alltid varit en badkruka som har fått tacka nej till att åka och bada eftersom jag lider så av kylan i vattnet. Men nu när jag har våtdräkt så är det faktiskt varmt i vattnet. Så nu kan jag äntligen vara en god vän och hänga med och bada! Tydligen finns det torrdräkt också som helt utesluter vatten. Det är ju helt fantastiskt! Sådana här uppfinningar skall man prioritera för världen. Jag bara längtar till någon uppfinner något annat fantastiskt exempelvis som teleport eller instant pigg pillret.

 

Tor, en mansgris eller bara oförstådd arg man? Hursomhelst är det märkligt att han åker runt med två getter i en trävagn och skapar åska med en hammare.


Vet inte riktigt vad som händer idag, mest vila och återhämtning skulle jag tro, jobbar redan imorgon igen. Senare idag fortsätter topplistan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards