Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Alexander Sjöstrand - 13 juli 2010 19:25

Topplistan idag plats 6. Börjar närma sig!


PLATS 6


Mulan

 


Mulan, världens hårdaste tjej. Hon lyckas med hjälp av sin gode vän snön nita över 2000 grabbar! Det ni.


Handling: Mulan är en tjej som bor i Kina. I Kina betyder ära allt. Mulan försöker göra allt för att göra sin fader stolt. Dessvärre lyckas hon inte så bra på sitt kvinnoprov. Därför bestämmer hon sig för att gå ut i kriget mot hunnerna! När hon kommer dit inser hon att hon är enda tjejen och för att undanslippa pinsamheter klär hon ut sig till Kille och uppför sig som killar gör, dvs spelar tv-spel och dricker bärs. Hon spelar så bra kille att hon får massa vänner. Däribland en drake och hans polare syrsan. Sen upptäcker de att hon är tjej, då är det inte lika coolt längre. Men Mulan ger inte upp och med sin kvinnliga list ordnar hon biffen.


Alx Kommentar: En rolig och lättsam film. Storyn lyfts upp av bifigurerna som är rätt roliga. Det är inte lätt att som tjej klä ut sig till kille och försöka spela därefter. Precis som att jobba inom vården som kille(?).


Finns en Mulan 2, dessvärre har jag inte sett den så jag har ingen aning om vad den handlar om. Säker om Mulan, den är säkert trevlig den också.

Av Alexander Sjöstrand - 13 juli 2010 14:42

Har vaknat för en stund sedan efter att ha jobbat två pass i sträck, ett kvälls och ett nattpass. Kan man ju tycka är jobbigt, men eftersom hunden är i Ullared och flickvännen i Skåne var det bara att köra. Blir ju en fet slant extra på lönen mohahaha.


Åskar ute, tycker det är mysigt med åska, men har samtidigt grym respekt för den. Har varit med några gånger när det slagit ner typ nanomillimeter från en. Då är man inte så kaxig längre. Vikingarna(se tidigare inlägg angående historielektion) trodde att det åskade när Tor var ute och körde med getterna. Varför trodde det de. Vad hade han haft för syfte då? Enligt mytologin åkte Tor en sväng när han var förbannad.

"Freja, jag sticker ut en tur med vagnen, förlora på börsen idag och är jäkligt förbannad. "

"Men du var ju ute igår och i förrgår. Kan du inte skaffa dig en ny hobby när du blir sur, typ hjälpa till här hemma. Åska diskar ingen disk!"

"Jag är ju en åskgud för tusan!"

"Och jag är Fruktbarhetens gud, tror du jag vill diska!"

Vilken mansgris Tor var.


Har insett att våtdräkt kan vara en av världens viktigaste uppfinningar. Jag har alltid varit en badkruka som har fått tacka nej till att åka och bada eftersom jag lider så av kylan i vattnet. Men nu när jag har våtdräkt så är det faktiskt varmt i vattnet. Så nu kan jag äntligen vara en god vän och hänga med och bada! Tydligen finns det torrdräkt också som helt utesluter vatten. Det är ju helt fantastiskt! Sådana här uppfinningar skall man prioritera för världen. Jag bara längtar till någon uppfinner något annat fantastiskt exempelvis som teleport eller instant pigg pillret.

 

Tor, en mansgris eller bara oförstådd arg man? Hursomhelst är det märkligt att han åker runt med två getter i en trävagn och skapar åska med en hammare.


Vet inte riktigt vad som händer idag, mest vila och återhämtning skulle jag tro, jobbar redan imorgon igen. Senare idag fortsätter topplistan.


Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards