Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Alexander Sjöstrand - 21 maj 2010 18:00

Nu är det nära. Idag når vi toppplaceringarna på våran topplista.


PLATS 4

Vinna i Brädspel

 


Det spelar ingen roll om du spelar mot familj, flickvän eller vänner. Det är alltid lika fantastiskt att vinna i brädspel och bara håna dom andra ur usel taktik de hade, samtidigt som man hyllar sin superba plan som man hade hela tiden. Det spelar ingen roll även om det är tur spel som fånga ballonger eller finns i sjön. Det ultimata spelet man kan vinna är utan tvekan Risk. Det spelet är svårt att vinna och gör man det är man bäst på riktigt. Det spel som jag har svårt att vinna i är pictonary, för där måste man rita. Jag fick knappt g i bild i gymnasiet. Jag brukar därför ha svårt att få någon att vara med mitt lag. Däremot är jag en jävel på att fånga ballonger!


PLATS 3

Elektroniska prylar

 

Tjejen tillhör inte plats 3

Ni vet den där känslan när ni har tillräckligt med pengar och ni har lyckats övertala partnern att ni behöver en ny pryl? Känslan av att gå in på Mediamarket och faktiskt köpa något? Den känslan är plats nr 3. Det kan vara allt till tv-apparater till potatisskalare. Jag kommer ihåg när jag köpte min första TV. Jag kan tänka mig att det är samma känsla som att få barn. Alla frågar samma frågor. Hur mycket väger den? Vad blev det för sort? Hur stor är den? Jag har personligen en potatisskalare där hemma. Ni som tror den fungerar bara på färskpotatis..det är fel. Den fungerar på vanlig potatis också. In fact så fungerar den på alla sorters grönsaker/frukt som har skal. Try it out!

Av Alexander Sjöstrand - 21 maj 2010 14:32

Jag och Tush spelade Geni idag(Tush vann*), frågespelet ni vet. Där fick jag en fråga om vad hämndens gudinna heter i grekiska mytologin. Svaret var Nemesis(Ni som kunde, hatten av för er). Alltså, hämndens gudinna. Sjukt bitter gudinna det måste vara. Tänk er när hon handlar på COOP.

"Va, är mjölken slut. Jag ska fan hämnas...jag ska köpa all yogurt och hälla ut mhohahaha!"

När hon är hos polare:

"Vilken snygg klänning du har....ska fan hämnas."

När hon har spelat på Lotto:

"3 rätt!?! någon ska få fan för det här..."


*Med hjälp av fusk

 


Den grekiska guden Dionysus var vinets och festens gud. Han lär ju haft det roligt. Party varje dag.

"Hahaha shit vilket roligt party, hej Zeus, kul att du är här...men vem är det i hörnet?"

"Ähh, det är bara Nemesis, prata inte med henne för hon hämnas bara. Vet inte vem som bjöd henne. Ingen tycker om henne. Kolla nu när jag raggar upp Afrodite, hon är riktigt het idag!"

"öhh ja Zeus, hon är ju skönhetens gud.. ähh skit i henne, vi ber Nesoi, öarnas gud, skapa Hawai till oss, då jäklar skall jag ordna ett party som heter duga."



Kunskap är kul! Be cool stay in school.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards