Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Alexander Sjöstrand - 18 maj 2010 17:54

Jag är en person som tycker om att skämta mycket. Jag har ofta olika perioder i mitt liv med olika skämt. Här är några exempel på skämt:


Standardskämt:Lille Assar kom en dag hem från skolan med ett uppsvällt ansikte och ett blått öga.
- Har du nu varit i slagsmål igen!? utbrister mamman.
- Ja.
- Men lilla gubben, har jag inte sagt att du alltid ska räkna till hundra när du blir arg, så att du lugnar dig och slipper hamna i dessa förskräckliga slagsmål?!
- Jo, det gjorde jag också, din dumma kärring! Men se hur den andre killen bankade på mig medan jag stod och räknade!


Din mamma-skämt: -Din mamma är så fet att när hon gick på bio satt hon bredvid alla.


Sjuka skämt:Brorsan och syrran hade sex. Då sade syrran:
- Fan, du är ju bättre än farsan.
- Jag vet. Det sa morsan också.

 

Ingen av ovanstående skämt tycker jag är roliga just nu, de är så..2008. Nä, det som gäller nu är torra skämt! Följande skämt är skitroliga:

 

-Jag var tvungen att avliva min hund.
-Blev han galen?
-Ja, inte fan blev han glad.

 

Vill du höra ett halvsexigt skämt?
-Tre...

 

Två verktyg tittade på TV, en såg.

 

Just nu har jag mycket fritid, kanske ni märker.

 

 

   

   Testkatterna knäcker sig efter att ha hört torrt skämt.

Visste ni att de flesta katter är kriminella förresten? Skall berätta någon dag varför.

Av Alexander Sjöstrand - 18 maj 2010 12:46

Har precis druckit kaffe vilket gör mig glad. Detta fick mig att inse att det finns många smågrejer som gör en lycklig. Har gjort en liten lista över saker som gör mig lycklig. Listan innehåller inte självklara saker som familj, flickvän, vänner, utan bara grejer som man kanske inte tänker på.

Idag presenteras plats 10 och 9.


PLATS 10


Traffikljus

  

Motivering: Tänk att du kört långt med bilen och är påväg hem. Du är nästan hemma hos frugan och kvällsbärsen. Det enda hinder som är kvar är det där förbannade korset med traffikljus(Skövdebo,läs mörkerkorset). Du ska precis börja bromsa in när det helt plötsligt och omotiverat slår om till grönt. Du har sådan perfekt fart att du tar kurvan smidigt utan att bromsa, samtidigt som du gör FU-tecken till fotgängare som försöker gå mot rött. Sådanhär upplevelse får en att fundera om det inte finns en traffikgud.


PLATS 9

Kalle Anka

  

Motivering:Varje vecka dimper Kalle ner i brevlådan och leverar skämt efter skämt. De gamla tecknade avsnitten är kungligt bra gjorda i motsats till de nya avsnitten(musses verkstad etc). Kalle är alltid fattig, men med list och fula rackarknep lyckas han ofta få det han vill ha(vem kan inte känna igen sig?). Kalle Anka tidningen innehåller roliga serier plus korsord och en DECKARGÅTA. Tidningen erbjuder inte bara rolig läsning utan utvecklar också *logiskt tänkande.


*Deckargåtan är oftast väldigt lätt, är den inte det är logiken helt ologisk. Detektiven, som oftast är Musse, har helt konstiga bevis när han anklagar folk. Han borde buras in!...Jäkla Musse


Vi fortsätter nedräkningen imorgon.


Av Alexander Sjöstrand - 18 maj 2010 09:06

Har tittat runt bland mina konkurrenter nu i bloggens värld och kommit fram till vissa typer som återkommer då och då. Här är några exempel.


Mamma-bloggaren

  

Bloggen går endast ut på att hylla sitt barn och allt vad den hittar på. "idag spydde peter på mattan, oj va söligt men jag torkade upp. Han är ju ändå min prins.hihihihi smiley smiley."


Alx Kommentar: Jag villvellförihelvete inte veta vad din "prins" gör och inte gör hela tiden. Och när vi ändå är inne på det, sluta kommentera på facebook vad erat barn gör hela tiden. Sluta blogga och börja umgås med ungen istället.*bitter* 

 

EMO-bloggaren

  

Den här personen vill bara skapa uppmärksamhet om sig själv. Personen beskriver om hur svårt livet är och hur dåligt man mår. Oftast samtidigt som de i bloggen skriver att de klarar sig själva och inte vill ha hjälp.


Alx Kommentar: Dom här personerna tror oftast att det är flera som följer hans/hennes blogg när det i verkligheten inte är någon alls. Bloggen är oftast ubertråkig och man ångrar nästan direkt att man går in på den. Dock är de skickliga att lura till sig läsare till bloggen med smidiga rubriker. Ex "idag hoppar jag" eller "Nu blöder jag inombords". Gå inte på detta! Innehållet i rubriken har 99,9% av gångerna ingenting att göra med innehållet.

 

Politik-bloggaren

De här personerna har oftast starka åsikter om meningslösa grejer. Bloggen kan vara inriktat på petitesser som exempelvis rådjur eller övergångsställen. Bloggens enda syfte är att frambringa bloggarens åsikt i någon fråga som man själv inte är ett skvatt intresserad av. Ofta tror bloggaren tror att han gör världen en tjänst när han uttrycker sina åsikter. 


Alx kommentar: Fattar inte varför jag går in på dessa bloggar. Igår hittade jag en blogg där en kille försökte övertala en att sluta dricka saft och annat med socker i. Han lade upp argument efter argument men i slutändan är det bara tråkigt och tragiskt. Vanligast är politikbloggar och det vill jag inte ens gå och berätta om.

 

materiel-bloggaren

  

Har ett enda syfte med sin blogg:tjäna pengar. Säljer sin själ för att göra reklam och inbringa pengar så att mer grejer kan köpas. Bloggaren har varken själ eller ödmjukhet och skyr inga medel för att komma åt vad han/hon vill ha. Denna formel kommer i slutändan göra att världen går under. Har ofta rubriker som "Titta min nya super-fräscha handväska från MQ!!!!!!"


Alx kommentar: Här borde politik-bloggaren skapa en blogg med åsikt att införa skottpengar på materiel-bloggarna. Tyvärr är dessa bloggare omåttligt populära. Ni killar som har flickvän och läser bloggen, ett råd: skaffa parentcontrol och ha nyckelord som "kissie", "kläder" och "mode". Sedan skaffar ni ett skitsvårt lösen så ingen någonsin kan dyrka upp det och komma åt bloggarna.

 

Naturligtvis finns det flera typer av bloggare, men detta var några som jag stött på. Snälla, gå inte in på meningslösa bloggar(Nej, detta är en meningsfull blogg).

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards