Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Alla är vi bloggare

Av Alexander Sjöstrand - 18 maj 2010 09:06

Har tittat runt bland mina konkurrenter nu i bloggens värld och kommit fram till vissa typer som återkommer då och då. Här är några exempel.


Mamma-bloggaren

  

Bloggen går endast ut på att hylla sitt barn och allt vad den hittar på. "idag spydde peter på mattan, oj va söligt men jag torkade upp. Han är ju ändå min prins.hihihihi smiley smiley."


Alx Kommentar: Jag villvellförihelvete inte veta vad din "prins" gör och inte gör hela tiden. Och när vi ändå är inne på det, sluta kommentera på facebook vad erat barn gör hela tiden. Sluta blogga och börja umgås med ungen istället.*bitter* 

 

EMO-bloggaren

  

Den här personen vill bara skapa uppmärksamhet om sig själv. Personen beskriver om hur svårt livet är och hur dåligt man mår. Oftast samtidigt som de i bloggen skriver att de klarar sig själva och inte vill ha hjälp.


Alx Kommentar: Dom här personerna tror oftast att det är flera som följer hans/hennes blogg när det i verkligheten inte är någon alls. Bloggen är oftast ubertråkig och man ångrar nästan direkt att man går in på den. Dock är de skickliga att lura till sig läsare till bloggen med smidiga rubriker. Ex "idag hoppar jag" eller "Nu blöder jag inombords". Gå inte på detta! Innehållet i rubriken har 99,9% av gångerna ingenting att göra med innehållet.

 

Politik-bloggaren

De här personerna har oftast starka åsikter om meningslösa grejer. Bloggen kan vara inriktat på petitesser som exempelvis rådjur eller övergångsställen. Bloggens enda syfte är att frambringa bloggarens åsikt i någon fråga som man själv inte är ett skvatt intresserad av. Ofta tror bloggaren tror att han gör världen en tjänst när han uttrycker sina åsikter. 


Alx kommentar: Fattar inte varför jag går in på dessa bloggar. Igår hittade jag en blogg där en kille försökte övertala en att sluta dricka saft och annat med socker i. Han lade upp argument efter argument men i slutändan är det bara tråkigt och tragiskt. Vanligast är politikbloggar och det vill jag inte ens gå och berätta om.

 

materiel-bloggaren

  

Har ett enda syfte med sin blogg:tjäna pengar. Säljer sin själ för att göra reklam och inbringa pengar så att mer grejer kan köpas. Bloggaren har varken själ eller ödmjukhet och skyr inga medel för att komma åt vad han/hon vill ha. Denna formel kommer i slutändan göra att världen går under. Har ofta rubriker som "Titta min nya super-fräscha handväska från MQ!!!!!!"


Alx kommentar: Här borde politik-bloggaren skapa en blogg med åsikt att införa skottpengar på materiel-bloggarna. Tyvärr är dessa bloggare omåttligt populära. Ni killar som har flickvän och läser bloggen, ett råd: skaffa parentcontrol och ha nyckelord som "kissie", "kläder" och "mode". Sedan skaffar ni ett skitsvårt lösen så ingen någonsin kan dyrka upp det och komma åt bloggarna.

 

Naturligtvis finns det flera typer av bloggare, men detta var några som jag stött på. Snälla, gå inte in på meningslösa bloggar(Nej, detta är en meningsfull blogg).

 
 
Niclas Danielsson

Niclas Danielsson

18 maj 2010 11:04

glöm inte träningsbloggaren som enbart skriver om sin träning ;)

http://sonofzeus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alx

18 maj 2010 12:44

Jag har varir en sådan, ville inte riva upp gamla sår;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards