Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Grekisk Mytologi

Av Alexander Sjöstrand - 21 maj 2010 14:32

Jag och Tush spelade Geni idag(Tush vann*), frågespelet ni vet. Där fick jag en fråga om vad hämndens gudinna heter i grekiska mytologin. Svaret var Nemesis(Ni som kunde, hatten av för er). Alltså, hämndens gudinna. Sjukt bitter gudinna det måste vara. Tänk er när hon handlar på COOP.

"Va, är mjölken slut. Jag ska fan hämnas...jag ska köpa all yogurt och hälla ut mhohahaha!"

När hon är hos polare:

"Vilken snygg klänning du har....ska fan hämnas."

När hon har spelat på Lotto:

"3 rätt!?! någon ska få fan för det här..."


*Med hjälp av fusk

 


Den grekiska guden Dionysus var vinets och festens gud. Han lär ju haft det roligt. Party varje dag.

"Hahaha shit vilket roligt party, hej Zeus, kul att du är här...men vem är det i hörnet?"

"Ähh, det är bara Nemesis, prata inte med henne för hon hämnas bara. Vet inte vem som bjöd henne. Ingen tycker om henne. Kolla nu när jag raggar upp Afrodite, hon är riktigt het idag!"

"öhh ja Zeus, hon är ju skönhetens gud.. ähh skit i henne, vi ber Nesoi, öarnas gud, skapa Hawai till oss, då jäklar skall jag ordna ett party som heter duga."



Kunskap är kul! Be cool stay in school.




 
 
Tush

Tush

22 maj 2010 17:07

dålig förlorare är du :)

http://www.filmkritikerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Sjöstrand - 17 februari 2014 15:46

Nu är det bara en vecka kvar på både semester och OS(   ). Dock har vi mycket roligt att se fram mot nu under veckan och självklar skall vi sända detta. Nu i helgen så var det dåligt med LIve men eftersom Ullareds bredband är byggt på djurhud var säd...

Av Alexander Sjöstrand - 11 februari 2014 20:18

Vilken OS-dag det har varit. Fullt med fantastiska svenska insatser. Curling, hockey, och framför allt skidor. Vilken galen final vi fick se idag. Det firades såklart. Dock har jag väldigt svårt för korkarna.    Imorgon är det äntligen dags! H...

Av Alexander Sjöstrand - 9 februari 2014 16:50

Såhär såg det ut när vi firade silver i helgen. kallas silver var dessutom i vår direktsändning! Tittar du nästa gång vi sänder?   kallas Silver firas med Fransk silverbrutt     Hellners silver firas tidigt en söndag   Tyvärr har ...

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards