Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Alexander Sjöstrand - 15 juni 2010 16:53

Dags för ännu en placering i vår disneyfilmslista. Idag är det plats nummer åtta.


PLATS 8


Ringaren i Notre Dame

 

Riskabel ställning eller? Arbetsmiljöverket hade inte tyckt om detta. Lätt hänt att det händer en olycka. Vad håller de på med egentligen, hon står och spelar tamburin och han tittar upp i himlen? Tur filmen är bra.


Handling: En man med annorlunda utseende jobbar som klockringare. Han har god man som hjälper han med räkningar. Men den gode mannen är egentligen en ond man. Som tur är får ringklockaren reda på detta i slutet av filmen. Ringklockaren träffar också en brud som han blir kär i. Tyvärr blir hon kär i en stilig soldat. Ringklockaren blir avundsjuk men accepterar det ändå och hjälper soldaten när bruden blir kidnappad av den onde mannen. Sen ringer alla i klockor resten av sina liv. I filmen finns det också tre roliga statyer som lever och hjälper till med lite av varje. Lasse Kronér är den tjocke statyn.


Alx Kommentar: Jag tror att anledningen till att jag tycker om denna film är att jag kunde identifiera mig med ringklockaren när jag var liten. Olyckligt kär, nobbad. Hatar soldaten i filmen. Han är precis som alla snygga killar i klassen man gick i när man var liten. Hade jag fått vara med i filmen hade jag fixat upp det till det bästa. Blivit bäste polare med ringklockaren och åkt till Las Vegas och levt livets glada dagar, utan ringklocka.

Presentation


Alx är en helt vanlig kille med vardagliga problem. Följ hans...eskapader!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ser mer i Alx Blogg?
 Mer inlägg!
 Naket!
 Tuborg!
 Vad hände med podcasten?

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards